Ani do sebevýkonnější domácí pračky totiž potah moderní dvoupostele mající často rozlohu několika akrů nenacpete. Musíte vyhledat profesionály v oboru prádelen a čistíren. V případě Liberce však platí, že pokud už dopředu nezískáte tip, pak to není právě snadný úkol.

Libereckému prádlu škodí český internet

Jestliže totiž libereckým prádelnám něco škodí, je to český internet, potažmo jeho vyhledávací služby. I když některé firmy mají vlastní webové stránky, až na výjimky je objevíte spíše náhodou. Může za to i skutečnost, že servisní vyhledávací portály vám vaše úsilí spíše zkomplikují.

Smutným příkladem jsou zde www.sluzby.cz. Čím agresivněji na sebe upozorňují vyhledanými odkazy, tím otřesněji uživateli slouží.

Většina vyhledaných adres v jeho databázové položce Prádelny a čistírny v Liberci jsou buď nefunkční nebo odkazují na úklidové agentury, kominictví, a dokonce deratizační firmy. Byli jsme tak poněkud zaskočeni, když na naši otázku vztahující se k čištění velkoobjemového prádla hlas na druhém konci telefonu velmi stručně odpověděl: „Hubíme krysy, pane.“

Když je zákazník náš pán

Problémy s vyhledáváním prádelen v Liberci se však naštěstí nepodepisují na kvalitě nabízených praktických služeb. V případě všech oslovených firem jsme se totiž setkali s průkaznou vstřícností. Dokonce ani jejich samotným majitelům či majitelkám nebylo zatěžko vést s námi dlouhý rozhovor, jak si při návštěvě za účelem objednávky zejména velkoobjemových tkanin a potahů počínat. To potvrdil hned první kontakt s prádelnou Králův Háj, kde se s námi o informace podělili současně dva její zaměstnanci.

Nejinak tomu bylo i v případě prádelny a čistírny SEMPRO-SŠL. Zde nás současně upozornili na riziko chemického čištění plastových zipů, které by tento proces mohl poškodit a nabídli možné alternativy

Velmi pozitivní zkušenost jsme získali poté, co jsme oslovili prádelny Koudelka a syn, kde se nás ujal přímo majitel firmy. Tato prádelna je současně cenově nejvýhodnější, ale podobně jako v případě Králova Háje, jsme byli upozorněni, že neprovádí chemické čištění.

Za tímto účelem jsme se ovšem dočkali překvapení. Majitel nás totiž odkázal na konkurenci, konkrétně majitelku čistírny Korál servis v OC Nisa. To, že tak učinil na úkor konkurenčního boje ve prospěch zákazníka, nás potěšilo.

Navíc právě v Korál servisu jsme od jeho provozovatelky získali bezmála komplexní studii o chemickém čištění nevyjímaje ani možná rizika při tomto procesu a také odbornými zkušenosti podloženou úvahu o tom, jaký proces čištění má větší dopad na antibakteriální efekt, případně zda se vůbec vyplatí jej vážit. Řada informací v ní obsažených byla navíc užitečná i z pohledu zákazníka, který trpí alergií.