Dostat se do průmyslového areálu za chrastavským nádražím není dnes úplně jednoduché. Podjezd pod železniční tratí je úzký sotva na jeden automobil. Větší bezpečí a komfort pro pěší by mělo přinést prodloužení podchodu pod chrastavským nádražím. O něm teď jednají zástupci města s železničáři.

Za dva až tři roky by se totiž mělo zdejší nádraží kompletně zrekonstruovat. A prodloužení podchodu má být součástí oprav. „V rámci přípravné dokumentace se s prodloužením podchodu počítá,“ potvrdila mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Železničáři udělali ve čtvrtek 23. listopadu definitivní tečku za půlmiliardovou rekonstrukcí nádraží ve Frýdlantě a Raspenavě a přilehlých tratí.
Větší pohodlí a samé zábradlí. Opravili nádraží na Frýdlantsku

Přesněji řečeno, pod nádražím vyroste podchod nový, který vyústí přímo u zastávek autobusů. Stávající podchod, který končí uvnitř nádražní budovy, se zruší.

ZMĚNÍ SE I DALŠÍ

To ale nebude jediný výsledek velké rekonstrukce. Naplánována je výměna zabezpečovacího zařízení. Změní se také nástupiště, některé vlaky budou nově zastavovat přímo před budovou. Vznikne tak pohodlnější přestup mezi vlaky a autobusy.

Železničáři se zaměří i na trať v okolí Chrastavy, kde zrekonstruují pětici mostů. A úpravy se dotknou i samotné budovy. „Restaurace zde bude zachována,“ informoval na webových stránkách města starosta Chrastavy Michael Canov.

O tom, kolik celá akce bude stát, je podle mluvčí Šubové předčasné hovořit, protože se projekt teprve zpracovává. „Celkové investiční náklady lze očekávat okolo 250 milionů korun,“ uvedla.

Podobnou sumu zaplatí železničáři i za opravy v nedalekém Hrádku nad Nisou, o kterých Deník již informoval. Aktuálně se na trati z Liberce do Německa opravuje také nádraží v německé Žitavě.

Nádraží v Hrádku nad Nisou.
Čtvrt miliardy plánují železničáři zaplatit za opravu nádraží v Hrádku