Realizace projektu, jehož součástí by mělo být i menší autobusové nádraží, závisí na jediném. Na úspěchu žádosti o peníze ze strukturálních fondů Evropské unie. „Akce se bude realizovat jedině v případě úspěchu žádosti, je totiž poměrně finančně náročná,“ řekl Deníku chrastavský starosta Michael Canov. Žádost město podá do konce června, výsledek by měl být znám přibližně za tři měsíce.
Podle krajského radního pro dopravu Vladimíra Richtera se železniční stanice v Chrastavě stane důležitým přestupním uzlem mezi železniční a autobusovou dopravou ve směru jak na Liberec, tak i na Hrádek nad Nisou. Přednádražní prostor je v současné době z hlediska prostoru nevyhovující.
„Přestavba bude navazovat na plánovanou přestavbu železniční tratě v úseku mezi Libercem a Hrádkem, jejíž součástí bude kolejové řešení železniční stanice,“ uvedl Richter.
Pokud se projekt uskuteční, opraví se také příjezdová silnice, která k nádraží Českých drah vede, a vznikne zde také zbrusu nová odbočka do chrastavské průmyslové zóny. „Provoz do zóny je naprosto neúnosný a silnice je ve velmi špatném stavu,“ poznamenal starosta Michael Canov.
Před nádražím by měla v budoucnu vzniknout také stání pro autobusy regionální dopravy, které by zajišťovaly dopravní obslužnost ve směru na Václavice, Horní Vítkov a Mníšek.
„Nové malé autobusové nádraží však rozhodně nebude nahrazovat to hlavní, které je v centru města. To bude fungovat nadále,“ řekl chrastavský starosta.
Přestavba terminálu by měla celkově zlepšit komfort při přestupu mezi jednotlivými dopravními systémy. Součástí terminálu budou i bezbariérové přístupové komunikace.