Cestující využívající služeb ČSAD tak raději chodí k odjezdovému stanovišti dřív, než aby zbytečně riskovali, že se nedostanou včas do práce.

„Osobně jsem během relativně krátkého období a několika málo cest touto linkou byl svědkem opakovaného nedodržování stanovených jízdních řádů. Zažil jsem například několik předčasných odjezdů, některé třeba i o čtyři minuty dříve. Situace dokonce došla tak daleko, že někteří cestující chodí pro jistotu na zastávku s až patnáctiminutovou časovou rezervou,“ uvedl ve svém dopise čtenář Tomáš Tesař.

Podle tiskové mluvčí ČSAD Liberec Markéty Jílkové není takové chování řidičů běžné. Pokud ale přeci jen dojde k výraznému posunutí doby odjezdu, je nutné, aby se cestující obrátili na dispečink na autobusovém nádraží.

„To, že by řidiči odjížděli ze svého stanoviště o několik minut dříve, než je v jízdním řádu stanoveno, nám samozřejmě jedno není. Pokud se tak děje, je nutné, abychom přesně věděli, jaké linky a kterého času se to týká. Poté bude celá věc prošetřována a zjistí-li se, že opravdu došlo k takovému pochybení, budou za to daní řidiči postihováni,“ vysvětlila mluvčí s tím, že některá zpoždění autobusů mohou způsobovat také běžné události v důsledku zhoršené dopravní situace, nehod či zablokování silnice.

I v takových případech je však lepší celou věc vyřídit s dispečinkem autobusového nádraží, který může cestujícím poskytnout alespoň potvrzení o obecné překážce v cestě do zaměstnání.

„V takovém případě musí zaměstnavatel svému zaměstnanci promeškanou pracovní dobu omluvit jako neplacené volno. To znamená že zaměstnanec například nemusí promeškaný čas nahrazovat,“ poznamenal krajský předseda Asociace samostatných odborů Milan Šubrt.