Pokud vyrazíte z Liberce autem po čtyřproudové silnici R 35 směrem na Hrádek nad Nisou a Děčín ve špičce, připravte si nějakou časovou rezervu. Snadno se totiž může stát, že uvíznete v koloně.

Na výpadovce u čerpací stanice Shell se totiž stavbaři pustili do rekonstrukce mostu. Provoz je tak ze čtyř pruhů sveden pouze do dvou, a silnice bývá často ucpaná.

„Jezdím do Hrádku i několikrát týdně. Ve čtvrtek a v pátek odpoledne bývá silnice totálně ucpaná. Posouváme se krokem. Je to otrava, ale co se dá dělat,“ podotkl za řidiče Petr Krumlovský.

Není to tak dlouho, co silnici spravili

Jeden ze čtenářů Libereckého deníku se podivoval nad tím, proč zrovna silnici, kterou nedávno spravovali, stavbaři nyní znovu rozkopali. „Před několika lety jsme na silnici, která byla tehdy děravá, pokládali nový asfalt. Nyní opravujeme celý most. Mohli jsme s novým asfaltem počkat až na dobu rekonstrukce mostu. To by se ale asi motoristům moc nelíbilo, protože výtluků a výmolů měla silnice hodně,“ vysvětlil Jan Stach z Ředitelství silnic a dálnic v Liberci.

Most na výpadovce se skládá ze dvou samostatných částí. První část se dvěma jízdními pruhy se dočkala rekonstrukce už vloni v létě. Letos přišla na řadu druhá půlka.

Rekonstrukce potrvá do září

Jak uvedl Jaroslav Jakubička z odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje, most začali stavbaři opravovat v dubnu. Rekonstrukce se protáhne do konce září.

„Most je mezerou uprostřed oddělený na dva samostatné mosty. Když se vloni rekonstruoval jeden z obou mostů, bylo by nesmyslné nechat vedle spraveného druhý rozbitý,“ zdůraznil Jaroslav Jakubička.

Podle Jana Stacha z Ředitelství silnic a dálnic je most, po němž projede zhruba 30 tisíc aut denně, starý bezmála 30 let. A to je znát na jeho technickém stavu. „Most trpěl několika závadami. Například už měl špatné odvodnění, a tudíž do něj zatékalo,“ řekl Jan Stach.

Zchátralé byly také protihlukové stěny, ale především se propadaly diletace. Diletace, jinak řečeno diletační závěry, jsou spáry či mezery v konstrukci mostu. Každý motorista je zná jako – laicky řečeno – škvíru, která narušuje jinak celistvý asfaltový povrch.

„Konstrukce mostu se pohybuje. V létě se rozšiřuje a v zimě stahuje. Dilatační spára tento pohyb vyrovnává,“ přiblížil stavbyvedoucí Marian Grohmann z firmy Super – Krete Czech s. r. o., která rekonstrukci mostu dostala na starost. Jak doplnil Marian Grohmann, ve vyloženě havarijním stavu ale most ještě nebyl. „Každý most by měl tak jednou za dvacet let projít důkladnou opravou. Může do něj zatékat, může rezivět jeho konstrukce,“ řekl.