Co bylo vaším prvotním impulsem pro vývoj tak složitého řešení, které je jedinečné na českém trhu?
Cílem firmy je vyvíjet řešení, která nejsou běžně dostupná na trhu a kde můžeme uplatnit zkušenosti našich vývojářů. Na myšlenku nás přivedl náš zahraniční zákazník, který požadoval vytvořit cloudový cluster. Na trhu jsme však nenalezli vhodný ovládací software s ohledem na cenu a výkon.
Projekt s názvem „Ready to Go" umožňuje jednomu administrátorovi spravovat až 2 000 serverů. Systém automaticky přidává servery dle požadovaného výkonu, spravuje nasazení opravných balíčků a aktualizací systému nebo monitoruje zdraví serverů. Na případné anomálie automaticky administrátora upozorní. Zákazník tak šetří výdaje za energie a drahé specialisty. S „Ready to Go" vytvoříte vlastní cloud za pár hodin. Běžná instalace trvá několik týdnů. Systém obsahuje prvky umělé inteligence a stále se učí reagovat na události.

IT společnost Unico Europe

V čem se liší vaše služby od konkurence?
Zastáváme aktivní přístup k zákazníkovi. Nejenže poskytujeme služby, ale také se stáváme součástí zákazníkovy firmy, protože nám záleží na tom, aby profitoval. Nabízíme také pomoc programátora nebo administrátora, který v rámci jedné ceny poskytuje zákazníkovi pomoc při migraci dat, napojení různých modulů a poradenství.

Komu je váš produkt „Ready to Go" primárně určen?
Naše produkty jsou určeny pro zákazníky, kteří chtějí ušetřit výdaje za IT služby a infrastrukturu. Dnešní zákazník vnímá IT jako službu a využívá její komfort, k čemuž nepotřebuje rozsáhlé IT oddělení a množství nákladných serverů. Aktuálním trendem je virtualizace a konsolidace systémových zdrojů.

Mohl byste našim čtenářům vysvětlit princip a hlavní výhody cloudových služeb?
Představte si například 100 serverů umístěných v jednom datovém centru, které zajišťuje vysokorychlostní připojení k internetu, záložní zdroje elektrické energie a certifikaci pro bezpečné ukládání dat. Výkon těchto serverů je k dispozici každému uživateli takzvaně na vyžádání. To znamená, že vždy platí pouze za to, co využívá, a nemusí se starat o modernizaci a údržbu operačních systémů ani hardwaru. Nemusím mluvit o obrovském výkonu, který cloud poskytuje. Pokud zákazník zjistí, že před Vánoci potřebuje provozovat vysoce navštěvovaný e-shop, jednoduše si na dva měsíce připlatí za vyšší výkon. Poté se účtování zase vrátí na původní úroveň.

Jak je to s cloudem a jeho zabezpečením? Nemůže někdo zneužít citlivá data klientů v úložištích?
U nás jsou data každého zákazníka maximálně zabezpečená. Cloud je chráněn před zraky nepoctivců několikastupňovou ochranou firewally a šifrováním. Naše inteligentní datové pole dokáže uzamknout harddisk i v případě, že by jej někdo vyjmul a odnesl, a znemožnit jeho čtení. Jsme držiteli certifikátu ISO 27001 pro bezpečné ukládání dat.

Mohou vaši klienti využít služeb helpdesku nebo technické podpory?
Každému zákazníkovi je k dispozici technická podpora dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a 365 dní v roce. Naši specialisté rádi pomohou i v náročných situacích nebo poskytnou cenou radu. Vážíme si našich zákazníků a poskytujeme prvotřídní služby.

www.unicoeurope.com info@unicoeurope.com +420 777 341 111