Dopravní podnik města Liberce (DPML) totiž neobdržel výjimku, a tak od 1. ledna jeho autobusy nesmějí vjíždět na hlavní průtah městem, silnici I/35. „Značky o mýtném se na silnicích objevily nečekaně a nikdo nám nic neohlásil. V městských autobusech pochopitelně nemáme odečítací zařízení na mýtné. Čtyři linky jsme proto museli odklonit a jezdí teď po běžných komunikacích,“ postěžoval si Deníku ředitel DPML Jiří Veselka.

Konkrétně jde o linku číslo 500 do obchodního centra Nisa, o autobus číslo 34, který končí v jižní průmyslové zóně, linku 22, která má podobná místa určení a také „jednatřicítka“ jedoucí ze Šaldova náměstí do průmyslové zóny Jih. Právě v jižní průmyslové zóně přitom sídlí několik největších libereckých zaměstnavatelů.

Žádné stížnosti cestujících však Dopravní podnik města Liberce prozatím nezaznamenal. „Zastávky jsou stále stejné, jen dojezdová vzdálenost se prodloužila. Lidé to zatím jen začínají vnímat, není vyloučené, že nějaké výhrady zaznamenáme v dalších dnech,“ poznamenala mluvčí společnosti Martina Poršová

Za velmi nevhodné považují současné trasy některých libereckých autobusů také dopravní policisté. Autobusy totiž místo po rychlé čtyřproudové silnici jezdí do centra Nisa a do průmyslové zóny přes několik nebezpečných křižovatek.

„Jezdí Doubskou ulicí kolem Baumaxu, kde jsou například dva železniční přejezdy za sebou. Je tam i kruhový objezd u Tipsport areny. To vše je pro provoz autobusové dopravy nevyhovující. Z hlediska bezpečnosti cestujících to považuji za nebezpečné řešení,“ řekl Deníku dopravní inženýr liberecké policie Vlastimil Malý.

Také proto vedení Dopravního podniku města Liberce doufá, že současný stav nepotrvá dlouho. „Samozřejmě budeme co nejdříve jednat o nějakém udělení výjimky pro městské autobusy,“ uvedl ředitel Jiří Veselka.

Zavedení mýtného na trase mezi Libercem a Chrastavou zvedlo vlnu kritiky mezi dopravci i úřady na Liberecku. Krajský úřad Libereckého kraje dokonce tvrdí, že značky označující zpoplatněný úsek, byly osazeny bez jakéhokoli povolení.