Pocítí je cestující v Libereckém, Ústeckém, Královéhradeckém i Středočeském kraji. Nejvíce se zdražení dotkne pasažérů na kratších cestách do 25 kilometrů, kde jízdné zdraží zhruba o šest procent. Důvodem zvyšování cen jsou rostoucí náklady na pohonné hmoty, řekl generální ředitel BusLine Tomáš Roubiček.

Jednomu z největších autobusových dopravců v Česku zvýšilo podle Roubička zdražení nafty zhruba o pětinu náklady na pohonné hmoty. „Snažíme se to částečně kompenzovat využitím alternativních pohonných hmot - čtyřicet autobusů jezdí na stlačený zemní plyn, stovka autobusů jezdí na bionaftu, která je zhruba o tři koruny na litru levnější,“ řekl Roubiček. Přesto podle něj náklady na dopravu rostou, a firma proto musí jízdné zdražit.

„Jednáme také s objednateli regionální dopravy a s městy o případném zdražení jízdného nebo o zvýšení dotací,“ dodal ředitel. BusLine má na 400 autobusů a provozuje regionální dopravu nejen v Libereckém kraji, ale také v sousedních krajích Královéhradeckém, Středočeském a Ústeckém.

Autobusy s logem BusLine zajišťují také městskou dopravu v Jablonci nad Nisou a České Lípě. Společnost vstoupila na trh s novým jízdním řádem loni 12. prosince. Ve firmu s miliardovým obratem a 800 zaměstnanci se spojily ČSAD Semily a ČSAD Jablonec. Cílem společného projektu je snížení provozních nákladů obou společností, zlepšení dopravní obslužnosti a zvýšení komfortu.