„Když k nám přijeli známí z Brna a po vystoupení z autobusu si chtěli odskočit, tak jen nevěřícně kroutili hlavou, kam je to posílám," popisuje Martina Horáčková. Architekt Adam Gebrian, který se věnuje hodnocení vzhledu měst, dokonce při nedávné návštěvě Liberce řekl, že zdejší nádraží by se mělo zakonzervovat v čase, protože jde o naprostý unikát. Myšleno samozřejmě v nadsázce.

Řečí o úpravě nádraží už totiž bylo mnoho, teď se zdá, že by se konečně mohlo něco stát. „Vedení města schválilo záměr přestavby, k realizaci by mělo dojít po etapách v letech 2018 - 2020," uvedla mluvčí radnice Jana Kodymová. Peníze by měly jít z EU, dohromady má jít o 160 milionů, přičemž 30 milionů by byl podíl města a 7 milionů podíl státu.

Kromě vlastní odbavovací haly, která by měla vytvořit podmínky pro důstojné a pohodlné odbavování cestujících a také zázemí pro personál, se počítá i s rozšířením parkovacích míst. „V plánu je výstavba parkovacího domu a také rozšíření stávajícího parkoviště před autobusovým nádražím," dodala Kodymová.

Před šesti lety byla veřejnosti představena studie čtyřpodlažní odbavovací haly architekta Ivana Lejčara. Budova ze skla a betonu připomínala arénu lehce sešlápnutou k jedné straně. Uvnitř byla oválná galerie s prosklenou střechou. Jestli ale bude mít nová odbavovací hala právě tuto podobu, není zatím jasné. V minulosti se také hovořilo o tom, že v hale by měla být i restaurace a další služby pro cestující i obslužný personál. Díky evropským dotacím by se přitom neměl změnit do roku 2020 jen vzhled libereckého autobusáku, ale i přestupní terminál v Jablonci.