„Trať jsem si ještě ve čtvrtek večer nemohl projet, protože byla v jednom úseku překopaná. Navíc zrovna v dost nepříjemné zatáčce. Také mě zarazilo, že jsou ještě někde rýhy v asfaltu po rolbě,“ řekl Deníku bruslař Jan Pecka.

Redaktoři Deníku se včera do Vesce vypravili, aby si slova Jana Pecky a dalších nespokojených závodníků ověřili. Nemuseli dlouho hledat. Nedostatky na trati byly vidět na první pohled. Na asfaltu byly rýhy ještě od zimy, kdy po cestě projížděla rolba, krajnice trati nebyly upravené a v některých místech redaktoři objevili hned vedle cesty pro bruslaře dokonce velké vykopané díry – nezajištěné.

Po zkušební jízdě na inline bruslích bylo jasné, že trať není zcela bezpečná. Závodníci navíc pojedou v případě sobotního závodu po trati velkou rychlostí.

Organizátoři závodu se zaručili, že do startu bude trať perfektně připravena. Server inlajn.cz v úterý informoval o tom, že práce ve Vesci intenzivně probíhají. „Na tratích ve Vesci probíhají intenzivní asfaltérské práce a celý stadion už je pokryt novým asfaltem. Na dalších částech tratí se stále pracuje tak, aby v sobotu nic nebránilo hladkému průběhu Bohemia Inline 2008,“ napsal na web Víťa Žalud, organizátor Bohemia Inline Cupu.

O tom, že bude průběh hladký, má ale pochybnosti například závodník Jan Pecka, který se byl v areálu podívat právě ve čtvrtek. „Ten den jsem tam viděl 6 dělníků, z nichž jenom jeden něco na trati dělal. Rozhodně neprobíhaly žádné intenzivní práce,“ podotkl Jan Pecka.

Že nebyl jediným, kdo měl o závodu pochybnosti již několik dní před jeho startem, dokládají i komentáře na serveru inlajn.cz. Jeden účastník debaty tady poznamenává, že závod se bude zřejmě podobat spíše motokrosu.

Přitom Vesec má velmi dobré dispozice, narozdíl od tratí ve městě, po kterých se jezdilo v minulých letech. Je tedy velká škoda, že příprava závodu neproběhla precizně. „Kdyby trať ve Vesci byla připravená, byla by ideální. Ale vzhledem k tomu, že jsou tady podél trati výkopy a není to stoprocentně připravené, co se týče povrchu, hlavně ve sjezdech, kde jsou rýhy od rolby, tak to zase až tak ideální na závod není,“ vysvětlil Jan Pecka. Závod by podle něj mohl být v jistých chvílích pro určité závodníky nebezpečný. „Největším rizikem jsou rýhy od rolby,“ dodal.

Organizátor závodu ale několik dní před závodem uvedl, že o bezpečnost se závodníci obávat nemusejí. „Myslím, že skutečně není třeba se obávat „Motokrosu“, jak psal Zdeněk v komentářích. Pokud by tomu tak mělo být, tak mi věřte, že závod radši zrušíme. Nemá cenu to hrotit za každou cenu. Naší snahou je vždy uspořádat závody tak, aby účastníci byli spokojeni. Sami na závody jezdíme, a tak moc dobře víme, že český inlajner je velmi náročný. Řídíme se proto zásadami: bezpečnost, kvalita povrchu, atraktivita okruhu,“ uvedl Víťa Žalud.

Včera organizátor závodu slíbil, že trať nezůstane v podobě, ve které ji viděli redaktoři Deníku. „Trať by se prý měla zabetonovat, zarovnat, a prý by se to mělo celé zanést, ale s těmi vrypy asi nic neudělají,“ řekl Jan Pecka. Organizátor totiž tvrdí, že když je závod na otevřené silnici, je tam také nerovný povrch a je to o dost horší než v areálu.

Redakce oslovila také Roberta Heczka z vedení areálu Vesec, ten se ale podle svých slov nemohl k závodu vyjadřovat. Vše je prý v kompetenci Miroslava Pecháče ze společnosti Sportovní areál Ještěd. Telefon v sídle této společnosti byl ale včera po celý den obsazený a nebylo možné se na něj dovolat. Zda se tedy závod skutečně uskuteční, nebo bude zrušen, bude velkým překvapením pro veřejnost i pro samotné závodníky.

Bohemia Inline Cup se koná pod záštitou města Liberce, radnice však nemá kompetenci průběh příprav jakkoliv ovlivnit. „Nicméně mám informace, že celá trasa má, až na přeložku, úplně nový povrch a že na závod bude vše stoprocentně připraveno“ řekl Deníku Ondřej Červinka, náměstek pro kulturu.