V Okrouhlé na Českolipsku hořel neobydlený rodinný dům, škoda je 1,5 milionu korun. ČTK o tom informoval vrchní komisař Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje Jan Mandl. Zda požár souvisel s bouřkou, však není zatím jasné, příčiny vyšetřovatelé zjišťují.

Popadané stromy přerušily i provoz na železniční trati mezi Novým Borem a Českou Lípou a blesk vyřadil z provozu i lanovku na Ještěd.

Silná bouřka se Libereckým krajem prohnala kolem půlnoci, největší škody napáchala podle hasičů na Českolipsku, kde popadaly desítky stromů. Zhruba 15 minut po půlnoci byl na operační středisko nahlášen požár neobydleného rodinného domu v Okrouhlé nedaleko Nového Boru. "Když hasiči dorazili na místo, šly už plameny střechou ven," doplnil operační důstojník hasičů. Požár se podařilo zlikvidovat během tří hodin, škoda byla odhadnuta na 1,5 milionu korun. Zda dům zapálil blesk, nebo jsou příčiny jinde, vyšetřovatelé zjišťují.

Poruchy zaviněné bouřkou evidovali i energetici, nejednalo se však podle nich o nic mimořádného. "Nejvíc bouřka zasáhla oblast Doks, ráno byly ještě kvůli poruše na vysokém napětí bez proudu oblasti Chlumu, Újezda a Maršovic na Českolipsku. Šlo ale jen o několik desítek domácností, dodávky se během dne podařilo obnovit," řekla ČTK severočeská mluvčí skupiny ČEZ Soňa Holingerová. Na Liberecku, Jablonecku a Semilsku zaznamenali podle ní energetici kvůli bouřce jen krátké výpadky, dodávky se tam podařilo obnovit během několika minut.

Popadané stromy zablokovaly na řadě míst silnice, ještě v noci se je však podařilo odstranit. Všechny silnice v kraji tak byly už ráno bez problémů průjezdné. Stromy zastavily i provoz na železniční trati z Bakova nad Jizerou do Jedlové. "Stromy zastavily provoz v úseku mezi Novým Borem a Českou Lípou," řekla ČTK mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Už dopoledne se ale i tam podařilo provoz obnovit.

Kvůli bouřce nevyjela dnes ráno ani kabinová lanovka na Ještěd. Kvůli závadě na zabezpečení měla stát jen do 12:00, nakonec se ale provoz podařilo obnovit až v 15:15. Podle přednosty lanové dráhy Vladimíra Štěpána nejsou podobné události ničím výjimečným. Nosná lana lanovky podle něj za bouřky fungují jako hromosvody, a protože slouží zároveň jako komunikační, pravidelně blesk v takovém případě vypálí elektroniku zabezpečení.