Čekali jsme, že řekne, jak je za více než tisíc podepsaných občanů pod peticí rád. Už třeba i proto, že Liberecký deník byl první, kdo zveřejnil, že se původní starý most bude bourat.

Čekali jsme, že třeba řekne, že úsilí občanů mělo smysl. Nečekali jsme, že nám práskne telefonem zrovna někdo, kdo své mobilní číslo rozeslal v tiskové zprávě, o jejíž otištění žadonil, všem. Druhá autorka petice Dagmar Vízková pro jistotu nebrala telefon vůbec, takže v této chvíli není jisté, zda je opravdu boj o most u konce.

Ještě, že aspoň vedení města je naladěno velmi optimisticky. Nejenže se primátorovi Jiřímu Kittnerovi (ODS) podařilo rekordně urychlit přípravu stavby mostu, který si vynutili občané, ale ještě od začátku tohoto týdne jezdí mezi Doubím a Pilínkovem nová autobusová linka. Starý most je totiž zbouraný, není kudy přes trať přejít. „Myslím, že všichni budou rádi, že se nám podařilo výstavbu urychlit,“ uvedl.

Nová autobusová linka číslo 32 bude jezdit jen do té doby, než bude dokončena na místě zbouraného mostu náhradní lávka pro pěší a cyklisty, tedy do ledna. Její trasa povede ze čtvrti Doubí do Průmyslové zóny Jih. Časy odjezdů byly přizpůsobeny podle požadavků firem, které sídlí v průmyslové zóně, a kam lidé z Doubí dojíždějí do práce.

Linka začíná na zastávce Doubí pošta a pokračuje přes zastávky Doubí mlýn, Doubská, Garáže ČSAD, Kavkazská, U Slunného potoka a dále jede do Průmyslové zóny Jih.

Stavba nové lávky přijde město na 2,2 milionu korun. Z návrhů přijalo vedení města projekt firmy Valbek. Ta přišla s projektem ocelové lávky o šířce 2 metry. Dodavatelem prací bude společnost Strabag, která starý most bourala. „Pokud půjde vše hladce a bez komplikací, měla by náhradní lávka sloužit prvním chodcům už koncem ledna,“ uvedl Jiří Kittner.