Tuto výsadu měl dosud jen Dopravní podnik města Liberce, třebaže logika věci napovídala, že ve prospěch cestujících by se měl terminál uvolnit oběma dopravcům.

Student Agency proto v tomto případě zkopírovala stejný postup, jako když jí liberecký krajský úřad nechtěl umožnit, aby svou linku mezi Prahou a Libercem provozovala. Také v tomto případě zdejší úřady obešla a změnu licence si vyjednala na pražském magistrátu. Tento postup totiž umožnila skutečnost, že linka vede právě mezi oběma městy, což k vydání takovéhoto rozhodnutí opravňuje i úředníky v Praze.

„Postupovali jsme podle platného zákona. Není zde nic, čeho bychom se mohli dopustit mimo zavedená pravidla,“ komentoval počin za Student Agency Radim Jančura.

Na novou skutečnost reagoval i liberecký dopravní podnik. Jeho zástupci neskrývají jisté překvapení zejména z toho, že o udělení této licence nebyli kontaktování ani se k ní neměli možnost vyjádřit. Podle nich totiž bylo vhodné věc projednat s ohledem na provozní kapacitu terminálu, kterou velké autobusy mohou ještě více zatížit.“ „Takovýto postup považujeme přinejmenším za nestandardní,“ uvedla Martina Poršová, tisková mluvčí libereckého dopravce.

Její nadřízení však k celé záležitosti přistoupili spíše uvážlivě. Potvrzují to i slova ředitele dopravního podniku v Liberci, Ing. Jiřího Veselky: „V žádném případě se nejedná o válku dopravců, jak v této souvislosti expresivně označili vjezd nového dopravce do centra města novináři.

Náš podnik vždy nabízel trochu jiný druh přepravy a své služby na lince do Prahy považuje jako služby především pro cestující MHD a doplněk ke službám nabízeným Student Agency.“ Současně ale nevylučuje, že vzniklý stav bude třeba nějak řešit, aby v konkrétních denních hodinách nedocházelo ke kolapsu městské hromadné dopravy, který by mohl nastat vzhledem k velikosti autobusů používaných Student Agency. Ty by měly poprvé z terminálu vyjíždět 15. února.