Většina dalších statutárních měst, ale i města méně významná, si přitom na noční autobusy peníze našla.

Například na počet obyvatel pětkrát menší Jablonec nad Nisou tuto službu svým občanům poskytuje.

„Ještě dvě hodiny po půlnoci lze využívat v Jablonci městskou dopravu. Považujeme to za samozřejmý standard, který město musí poskytnout svým občanům,“ uvedl Jablonecký zastupitel a člen rady města Jindřich Berounský.

V Ústí nad Labem jezdí nejdůležitější linky městské hromadné dopravy dokonce celou noc. Stejná situace je například i v Hradci Králové. Liberec si však údajně s rozpočtem půl druhé miliardy korun ročně noční autobusy dovolit nemůže.

„Myslím si, že by se peníze na provozování noční dopravy v rozpočtu našly,“ poznamenal na veřejné diskuzi s Deníkem zastupitel Jiří Šolc (SOS pro Liberec). „Stačilo by umírnit přemrštěnou podporu některých profesionálních sportů,“ dodal. Šolc naznačil i možnost nočních autobusů provozovaných soukromým dopravcem.