Proti rozšíření víkendového zákazu jízd pro kamiony, které by mělo začít platit na začátku příštího roku, je většina dopravců na Liberecku. Podle nich by takový zákon znamenal zmatek a chaos.

„Myslím si, že tento návrh není moc logický. O to více pak totiž vzroste doprava v ostatních dnech a kamiony budou mít problém vejít se na silnice,“ řekl Deníku Martin Koudelka z dopravní firmy Vankou Group, která sídlí v Raspenavě. „Mělo by to být jako v ostatních zemích. V Anglii, Belgii či Holandsku není žádný zákaz a je vše v naprostém pořádku. Lepší by bylo řešit, jak to udělat se silnicemi, aby vše mohlo normálně fungovat,“ doplnil Koudelka.

Proti návrhu Ministerstva životního prostředí, podle něhož by kamiony neměly po celý rok jezdit v pátek a v neděli od půlnoci do 22 hodin, je také Jan Fajstavr z liberecké dopravní a spediční firmy Fajst.
„Teď to nikdo nevidí, ale až se takový zákon spustí, bude to chaos. Podle mě se musíme přibližovat tomu, jak to má nastavené Evropa, a ne naopak,“ konstatoval Fajstavr.

Dopravci vesměs navrhují dobudování obchvatů měst a obcí zatížených kamionovou dopravou a také zpřísnění kontroly vozidel tak, aby se na silnice už nedostali staré a neekologické vozy.

Některé obce na Liberecku by však omezení přivítaly. Výmluvným příkladem je Bílý Kostel nad Nisou, kde jezdí kamiony přímo středem obce.

„Krok by to byl určitě pozitivní, každé omezení kamionové dopravy je pro naše občany dobré. Pro všechny obce, kde není situace vyřešená obchvatem, to bude určitě znamenat zlepšení,“ potvrdil Deníku starosta Bílého Kostela Jiří Formánek. Jak však sám dodal, horší důsledky bude mít zákon v měřítku celorepublikové ekonomiky.

Podobný názor na omezení kamionové dopravy má také starosta Frýdlantu v Čechách Dan Ramzer. „Pro omezení provozu by to samozřejmě bylo dobré, horší dopad by to však zcela jistě mělo na ekonomiku,“ řekl Ramzer. Právě ve Frýdlantu není situace kolem kamionové dopravy zase až tak vážná.

„Prozatím se totiž podařilo uchovat neprostupnost hranic v Habarticích a Kunraticích, takže u nás je kamionový ruch závislý pouze na výrobě,“ vysvětlil Dan Ramzer. Pokud by se však hranice pro kamionovou dopravu otevřely, nastal by podle něj výrazný problém.

„Silnice první třídy totiž vede historickým centrem Frýdlantu. Momentálně se nás však tento problém příliš netýká,“ uzavřel starosta.