„Opatření se zpracovávají, cestující budou včas informováni. Již dnes víme, že se změny významně dotknou provozu linky číslo 12 a spojů zajíždějících ke Globusu,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku města Liberce Jana Eichlerová.

Konečná verze nových jízdních řádů by měla být známá na počátku tohoto týdne.

Odborníci na dopravu hovoří o tom, že změny budou zásadní.

Dotknou se zastávek v Růžodole a v Pavlovicích. Situaci komplikuje i to, že již nyní jsou autobusy jezdící do této oblasti často přeplněné.

Autobusy a kamiony budou muset objíždět téměř celé město. „Trasa pro vyloučenou dopravu je vedena ulicemi Sokolská, Zhořelecká, a Generála Svobody,“ vyjmenoval Michal Buzek, tiskový mluvčí Technických služeb města Liberce. Ty most patřící městu spravují.

Na špatný stav mostu se přišlo až při letošní mimořádné prohlídce. Každoroční pravidelná kontrola žádné defekty na stavbě překlenující celé údolí nad Lužickou Nisou neodhalila.

Kdy bude moci správce, tedy Technické služby, začít s opravami mostu, záleží na objednávce města.

Konkrétnější informace budou známy až po schválení Libereckého rozpočtu na příští rok.

Pro osobní dopravu se prozatím nic nemění. Hrozbou v tomto případě nejsou ani kolony, které na mostě v dopravní špičce pravidelně tvoří. Dlouhé šňůry aut však mohou stížit průjezd kamionů v ostatních směrech.

Most na Letné není jediným dosluhujícícm mostem. Za jejich špatný stav, kromě stáří a opotřebení, můžou i nekvalitní stavební materiály, které se v minulých desetiletích při stavbách používaly. Dalším faktorem je nárůst automobilismu, kdy vozy často vystavují mosty vyšší zátěži, než snese jejich konstrukce.

Na nezbytné opravy silnic, mostů, opěrných zdí a přechodů vyčlenilo město Liberec letos z rozpočtu 33,8 milionu korun.