„Polská strana dokonce chtěla povolit průjezd vozů do osmi tun na nápravu. To ale neprošlo kvůli úseku Bílý Kostel – Hrádek n. N. Je to tam jedna zatáčka za druhou a mohly by zde nastat značné komplikace,“ uvedl starosta Hrádku Martin Půta.

Původní návrh kraje byl pouze 7 tun. Hrádek pak s úřadem dále jednal. Martin Půta by si pak sám dovedl představit i vyšší tonáž. „Ovšem jen pokud by to stav komunikace umožnil,“ zdůraznil starosta s odkazem na chystané dopravní stavby mezi hranicemi a Bílým Kostelem. Za ideální stav pak považuje větší propustnost hranic s napojením na dálnici.

Jednání o propustnosti hranic stále nejsou u konce. „Začátkem roku 2008 proběhnou další jednání se zástupci polské strany o jejím zvýšení. Je možné, že do 21.prosince 2007 nastanou další změny,“ potvrdil Jan Čáp, vedoucí oddělení pozemních komunikací úřadu Libereckého kraje. Nedořešené podmínky se však týkají pouze silnic první třídy.

Na rozdíl od Hrádku nad Nisou, kde nákladní dopravu podporují, se kamionům brání Frýdlantsko. To je však v jiné situaci. Hrádek má obchvat, kdežto na Frýdlantsku by příhraničními městy a obcemi kamiony projížděly.

Frýdlantska by se tak žádné další změny neměly týkat. „Kraj vzal v potaz všechny naše připomínky. Vše se však ukáže až po 21. prosinci,“ sdělil starosta Heřmanic a předseda Mikroregionu Frýdlantsko Vladimír Stříbrný.

Hraniční přechod v Novém Městě pod Smrkem bude propustný pro vozidla do šesti tun a pro autobusy. Ta samá omezení budou platit i pro hraniční přechod v Kunraticích u Frýdlantu. Hraniční přechod v Srbské bude propustný pro automobily do 3,5 tun celkové hmotnosti a pro autobusy. Starostové proti průjezdům kamionů argumentovali úzkými a rozbitými silnicemi.