„Povolení pro předčasné užívání skončilo k datu 31.října a opomenutím pracovníka Investorsko inženýrské a.s. nebylo požádáno o kolaudaci,“ tvrdila mluvčí společnosti Karolína Kopicová. „Investorsko inženýrská a. s. očekává správní řízení v této věci,“ doplnila mluvčí.

V současné době se podle mluvčí projednává definitivní dopravní řešení křižovatky, které je podmínkou pro kolaudaci.

Křižovatka náleží Ředitelství silnic a dálnic. To se ale nechce k nezpůsobilé křižovatce vyjadřovat. „S nastalou situací nic nemůžeme dělat. Je to věcí stavebního úřadu a stavebníka.“ sdělil náměstek pro výstavbu Jan Stach.

Dění okolo křižovatky spadá pod úřad Libereckého kraje a to včetně její kolaudace. „Vzhledem k výsledkům bezpečnostního auditu nebylo doporučeno zkolaudování stavby, zjištěné závady se odstraňují,“ líčí situaci kolem frekventovaného dopravního uzlu mluvčí Krajského úřadu Jiří Langer.

Nikdo nechce říci: Zavřít!

Paradoxně podle úřadu by neměly být lidé na této křižovatce v ohrožení a pochybení Investorsko inženýrské zlehčují. „Křižovatka je dopravně složitá, ale ne nebezpečná. Počet nehod v době dočasného užívání bude jedním z podkladů správního řízení o kolaudaci,“ konstatoval krajský mluvčí.

Že řidiči se mohou na křižovatce cítit bezpečně tvrdí i dopravní specialista libereckého magistrátu. „Když už byla jednou vpuštěna do dočasného užívání, tak nemůže být nebezpečná,“ sdělil vedoucí odboru dopravy Pavel Rychetský.

Je skutečně bezpečná?

Přitom pokud by se na této komunikaci stala dopravní nehoda, mohl by se řidič odvolávat na to, že silnice ještě neměla právní titul. Měl by pak šanci získat odškodnění.

Kraj obdržel žádost o kolaudaci již v červenci, avšak neměla zákonem předepsané náležitosti. Správní řízení tak bylo přerušeno. „Nyní kraj obnoví řízení o kolaudaci stavby a současně také řízení o uložení pokuty dle stavebního zákona,“ uvedl mluvčí kraje Jiří Langer.