„Město si problém parkování uvědomuje, ale jeho řešení není jednoduché ani levné. Přesto se občané bydlící v Družstevní ulici brzo dočkají osmnácti nových parkovacích míst, která vzniknou zpevněním plochy. Stavaři se do práce pustí hned, jak to počasí dovolí,“ uvedla mluvčí frýdlantské radnice Alena Švejdová.
Vedení více jak sedmitisícového města v současnosti zpracovává projekty revitalizace sídlišť. „Chtěli bychom najít potencionální parkovací místa přímo v nich,“ přiblížil plány starosta Frýdlantu Dan Ramzer. Další možnosti podle jeho slov skýtají i nově vykoupené pozemky, společně s dalším řešením v rámci urbanistického rozvoje města.
Zcela nové řešení parkování pak chystá vedení radnice v centru. „Jedná se o opatření, týkající se stávajících ploch. Bude to komplexní řešení nejen parkování, ale také přechodů pro chodce a chodníků,“ popsal frýdlantský starosta. Konečný účet za zásahy do centra vedení města odhaduje nejvíce na dva miliony. Finance na realizaci plánů chce pak město nejprve získat přes dotace. Při neúspěchu je ochotno sáhnout do vlastních zdrojů.
S parkovacím domem pak město nepočítá vůbec. „Máme dost volného místa. Garáže v porovnání s parkovacím domem přijdou stále levněji,“ vysvětlil starosta Ramzer.
Aut ve Frýdlantském výběžku stále přibývá. „Na konci roku 2005 bylo registrováno téměř třináct tisíc osobních vozidel. Za rok to bylo už o tisícovku více,“ informoval Adolf Lipenský z oddělení dopravy Městského úřadu. V přepočtu to znamená, že v průměru více než každý druhý má na sebe napsáno jedno osobní auto.