Jak uvedl tiskový mluvčí města Liberce Martin Korych, pro cestující, kteří si kupují pravidelně předplatné jízdenky, výhody zůstávají. „Zachovány jsou slevové a bonusové programy jako je Abonent či Abonent Plus,“ poznamenal tiskový mluvčí.

Podle náměstka primátora Milana Šíra (ČSSD), který má městskou dopravu ve svém resortu, nebylo možné se zdražení vyhnout. „Reagujeme tím na stálé zvyšování nákladů a předně pak na rostoucí ceny pohonných hmot,“ zdůvodnil zdražování Milan Šír.

Zdražením se Liberec řadí na druhé místo v rámci nejdražších MHD v republice.

Vedle zrušení jízdenek za deset korun a zavedení jednotného tarifu 16 korun za čtyřicetiminutovou přestupní jízdenku dojde také ke zdražení předplatných jízdenek.

Například současná měsíční jízdenka podraží z nynějších 420 na 500 korun a zhruba o dvacet procent zdraží i další předplatné jízdné.

Jak zdůraznil náměstek primátora Milan Šír, cílem města je zvýšení počtu předplatných jízdenek.

„Po lednovém zdražení se ještě více vyplatí měsíční předplatný tarif a to je také směr, kterým se chceme vydat,“ předeslal náměstek Milan Šír.

Pozitivní zprávou pro cestující je skutečnost, že již od prvního prosince tohoto roku by měly v Liberci začít jezdit noční autobusy.

„Po třech měsících provozu plánujeme vyhodnocení efektivity nočních spojů a podle tohoto vyhodnocení následně upravíme jejich provozování,“ dodal Milan Šír.

DPML je největší společností ve vlastnictví města, jež drží 100 procent jeho akcií. Podnik se 400 zaměstnanci dosahuje ročně obratu kolem 380 milionů korun.

Městskou dopravu zajišťuje firma 92 autobusy a 51 tramvajemi, zhruba pětinu rozsahu služeb pomáhá zajistit ČSAD Liberec. Ročně se MHD v Liberci přepraví zhruba třicet milionů cestujících, sedmdesát procent z nich má předplatné.