Liberecký kraj chce totiž najít do tří let pro tuto trať nového provozovatele regionální osobní železniční dopravy. Ve spolupráci s Ústeckým krajem a Dopravním svazem Zvon proto už nyní připravuje výběrové řízení.

„Chceme, aby na trati fungoval pouze jeden společný provozovatel, což bude umožněno vstupem do Schengenu. Vítězný uchazeč bude zajišťovat dopravu od prosince roku 2010,“ uvedla vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu v Liberci Stanislava Jakešová.

Liberecký kraj si od toho slibuje výrazné zkvalitnění dopravní obslužnosti v dané oblasti. Vlaky budou nově zastavovat ve stanicích, které nyní jen projíždějí. Přesedání a čekání na další přípoje se tak má stát minulostí.

Provoz na trati by měly zajišťovat moderní vlakové soupravy s nízkopodlažními vstupy. To ale záleží hlavně na novém dopravci.
Podle Stanislavy Jakešové budou vlaky po této trati jezdit v budoucnu mnohem rychleji než nyní. Současní provozovatelé české, polské a německé železniční infrastruktury totiž zahájili jednání o modernizaci celého úseku trati.

„Připravují se projekty, které by s využitím peněz od Evropské unie zlepšily technický stav i provozní parametry železniční tratě,“ sdělila Eva Markgrafová z tiskového oddělení Krajského úřadu v Liberci.

Rekonstrukce by se tak měl dočkat například asi tři kilometry dlouhý úsek trati procházející přes polské území. Již delší dobu je ve špatném technickém stavu a vlaky zde musí neustále jezdit omezenou rychlostí. Potřeba je zrekonstruovat také příhraniční most přes Nisu.

„Dokonce hrozí, že provoz na trati bude z důvodu technické zanedbanosti zastaven,“ řekl před časem krajský radní pro dopravu Vladimír Richter.