„Je nepříjemné, když strom zakrývá značku. Pro lidi, kteří silnice na Liberecku znají, to zase až takový problém není. Horší to ale určitě budě pro přespolní. Ti s tím mohou mít značné problémy,“ uvedl jeden z libereckých řidičů, Josef Moravec.

Dalším problémem, který může řidiče v důsledku neudržovaných příkopů ohrožovat, jsou například zarostlé patníky.

Silničáři museli letos začít se sekáním trávy o poznání dříve než v minulých letech. Důvodem bylo nezvykle teplé jaro. Za léto by měli trávu posekat celkem dvakrát.

„Na Liberecku máme na starosti celkem 2 100 kilometrů silnic 2. a 3. třídy. Když vynecháme zastavěné části, starat se tímto způsobem musíme přibližně o 1 500 kilometrů silnic,“ informoval Deník Jiří Daníček, provozní náměstek krajské správy a údržby silnic.

Za technický stav komunikací, tedy i za čitelnost dopravních značek, zodpovídají jejich správci. V případě dopravní nehody, jež se stane kvůli chybějící nebo špatně viditelné značce, nese odpovědnost správce komunikace.