Proč vláda neposkytne na výstavbu projektu žádné peníze, ale vicepremiér a ministr pro místní rozvoj neupřesnil. „Bylo to otázkou dohody vlády,“ sdělil.

Vicepremiér si také nevzpomněl, kdo prosazoval, aby vláda shodila ze stolu projekt, který měl provázat liberecký region od Hrádku nad Nisou až do Tanvaldu. „To už skutečně nevím, kdo to navrhl,“ odvětil Jiří Čunek.

Projekt Regiotram měl zásadním způsobem změnit dopravní dostupnost mezi zmíněnými oblastmi. Na rozvoj veřejné dopravy je také vázána možnost snižování nezaměstanosti.

Nedokončení projektu regiotram přinese i komplikace pro školáky, kteří z důvodu masivní optimalizace školství v Libereckém kraji budou muset překonávat problémy s dojížděním.

„Pro Chrastavu i pro mně osobně je to velké zklamání,“ poznamenal starosta Chrastavy Michael Canov. „Měl zde vzniknout nový terminál, projekt měl městu přinést lepší dostupnost. Věřím, že se jedná jen o oddálení projektu, který se chystá bezmála deset let,“ poznamenal starosta Chrastavy, kterou měl regiotram procházet.

Pro nás je prioritou dobudování sítě dálnic a rychlostních silnic,“ informoval Deník již dříve mluvčí ministerstva dopravy, Karel Hanzelka.

V prvopočátcích měla mezi Hrádkem a Tanvaldem jezdit vlakotramvaj, od té realizátoři prozatím ustoupili. V nejbližší době mělo dojít alespoň k přiblížení se myšlence dopravního koridoru, který by zlepšil obslužnost v regionu co se týče hromadné dopravy.