Asi tři kilometry dlouhý úsek trati procházející přes polské území je totiž ve špatném technickém stavu a vlaky zde musí jezdit omezenou rychlostí. Potřeba je zrekonstruovat zejména příhraniční most přes řeku Nisu.

„Vlaky zde musí jezdit rychlostí maximálně 30 kilometrů v hodině. Na našem a německém území je trať v pořádku a vlaky se tu pohybují rychlostí až 90 kilometrů,“ uvedl mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.

Provoz na trati může být dokonce z důvodu technické zanedbanosti zastaven.

„Doteď se o tento úsek trati nikdo nestaral. Naší snahou je, aby provoz fungoval i nadále. Vyvíjíme proto tlak na polskou stranu,“ řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter.

Opravy by měla z části financovat i česká a německá strana.

Jízda vlakem z Liberce do Varnsdorfu trvá zhruba jednu hodinu. Trasa vede přes Hrádek nad Nisou a německou Žitavu. Poským územím vlak projíždí.

Podle mluvčího kraje se do budoucna nabízí možnost vybudování železniční zastávky na území Polska.

„Pro Liberecký kraj je provoz na této trati významným dopravním prvkem, neboť se jedná o železniční propojní s Německem a Šluknovským výběžkem,“ dodal mluvčí kraje.

Provozování dopravy na trati zajišťuje Liberecký kraj. Smlouvu s Českými drahami a.s. má uzavřenou do roku 2011.