„Myslím si, že noční spoje patří ke kultuře každého velkého města, a že by Liberec neměl žít jen od šesté hodiny ranní do desáté večerní,“ uvedl propagátor nočních linek, zastupitel za SOS pro Liberec, Kamil Jan Svoboda. „Není tak malý, aby se dal přejít pěšky,“ dodal.

Oficiálně požádal vedení Liberce, aby co se týče ceny tohoto komfortu, bylo konkrétní. Do měsíce by tak mohla být zveřejněna zpráva, na jejíž závěry o neekonomičnosti linek se odvolává vedení radnice.

Interní sdělení z konce června 2004, které se podařilo Deníku získat, vypočítává dvě verze nočních spojů. První předpokládá jeden okruh, který by autobusy absolvovaly třikrát za noc. Ten by podle dokumentu stál 300 tisíc korun na rok a doba jízdy by byla kolem hodiny a třiceti minut.

Cenu nočních spojů přepočítá DPML

Druhá varianta, se dvěma okruhy, byla před třemi lety vypočítána na téměř 700 tisíc korun za rok. Autobusy by z Fügnerovy ulice vyjížděly po hodině, a to od půlnoci do tří. Předpokládaná doby jízdy by se pak pohybovala kolem pětačtyřiceti minut.

Možností zavést noční autobusy se začal zabývat i Dopravní podnik. „Budu se snažit primátora Liberce Jiřího Kittnera přesvědčit, zda by své stanovisko nepřehodnotil,“ uvedl ředitel libereckého dopravního podniku Jiří Veselka. Potvrdil, že uvažuje o tom, náklady na noční spoje znovu přepočítat. Připustil také, že je ochoten hledat na ně v rezervách uvnitř dopravního podniku.