„Pokud budu předsedou představenstva Dopravního podniku města Liberec, autobusy ve dvě či ve tři hodiny nepojedou,“ řekl nesmlouvavě liberecký primátor. Noční spoje mu připadají jako zbytečná ekonomická zátěž. „V minulosti jsme propočítávali, kolik by stály dvě linky, které by projížděly město. Nejen že by to bylo pro město drahé, ale cesta by se mohla protáhnout na více jak hodinu,“ vysvětlil své závěry Jiří Kittner.

Jinak tomu je u posunutí odjezdu z jedenácté hodiny večerní. Nový ředitel Dopravního podniku Jiří Veselka bude zpracovávat materiál pro radu města, kde by se měl i tento požadavek objevit. „Budeme se zabývat možností prodloužení odjezdů v souvislosti na příjezdy nočních a brzkých vlaků,“ potvrdil Jiří Veselka.

Podle primátora nejsou noční spoje pro město prioritou. „Důležitější je zajistit snadnou dostupnost k vysokoškolským kolejím v Harcově,“ konstatoval primátor. V současnosti liberecký dopravce na této trati testuje novou linku, o jejíž budoucnosti rozhodne právě její vytížení. „Podobný pilotní projekt, co se týče nočních spojů, však nechystáme,“ sdělil Jiří Kittner.

Přednost dají rochlické trati

Cílem číslo jedna je pro nového ředitele Dopravního podniku a bývalého náměstka libereckého primátora tramvajová trať do Rochlic. Velkorysý projekt vychází z dílny jeho bývalého rezortu, přičemž Dopravní podnik se na něm také významně podílí.

Podle libereckého primátora pak patří právě úspěšné dovedení předvolební vize do skutečného provozu za jeden z Veselkových hlavních cílů. „Je to jednou z priorit rozvoje městské hromadné dopravy ve městě,“ zdůraznil Jiří Kittner.

Tramvaj na sídliště v Rochlicích byla předvolebním přáním každé z regionálních politických stran. Diskuze se však vedla, kudy koleje provést. Vedle nové studie přes areál bývalé Textilany a Broumovskou, existuje také starší verze podél ulice Milady Horákové.