Skvělý sportovec, jehož k odcizení staré lokomotivy dohnaly dluhy. Již loni v dubnu byl odsouzen Okresním soudem v Jablonci na 18 měsíců nepodmíněně. Krajský soud včera odvolání zamítl, když se obžalovaný ani nedostavil.

„Poznal jsem Martina jako houževnatého tvrdého chlapa, který šel za svým cílem. Vzpomínám si, když jel první Dakar. Byl celý rozbitý, ale dojet chtěl za každou cenu. V tu dobu jsem ho obdivoval," vzpomínal v roce 2011 Marek Spáčil, majitel Czech Dakar Teamu z Bruntálu, pod kterým Macek absolvoval jeden ročník legendárního závodu.

Jen několik měsíců před tím ale Macek provedl zřejmě největší klukovinu svého života, která se s ním potáhne již pořád. Protože nezvládal splácet dluhy, které mimo jiné „nasekal" kvůli Dakaru, splácet, rozhodl se řešit problémy netradičním způsobem.

V areálu bývalé teplárny v Jablonci stála stará lokomotiva několik dlouhých let. Neunikla pozornosti stále zadluženějšího Martina Macka. V klidu si objednal služby dopravní firmy Josef Černý s jeřáby a těžkými nákladními vozy z Loužnice.

Podle reportáže televize Nova čtyřiadvaceti tunová lokomotiva skončila rozřezaná ve sběrných surovinách a Macek tak mohl splatit zlomek svých dluhů.

Zemědělci Františkovi Berkovi z Tanvaldu tak umořil cirka padesáti tisícový dluh. „Už se k tomu nechci vracet, dopadl jsem naštěstí ještě dobře," sdělil Berka.

„Víte, je to vlastně smutný příběh. Na jedné straně reprezentoval vlast, na druhé straně podváděl spousty lidí. Škoda dobrého závodníka," doplnil Spáčil.

Splněný sen

Martin Macek si svého času splnil klukovský sen. Na motorce se vydal vstříc dobrodružství, jenž hned tak nikdo neprožije. Vyjel na trať legendární Rallye Dakar.

A ne jednou. Někdejší reprezentant v enduru poprvé vyjel do pouští a džunglí již v roce 2007 a hned si odvezl skvělé umístění 15. místo v absolutním pořadí motocyklů 1. místo mezi jezdci bez asistence 6. místo ve třídě do 450 ccm 3. místo na motocyklu Yamaha. O rok později byl dokonce továrním jezdcem slavné japonské značky. V roce 2009 obsadil v týmu Yamaha Europe celkově 18. místo. V ročníku 2010 jel ve sloučeném týmu Czech Dakar Teamu. V první polovině závodu odstoupil kvůli poruše motoru.