Muže v minulém týdnu telefonicky kontaktoval podvodník, který jej vmanipuloval do finančních transakcí ve výši 88 tisíc korun.

„Během hovoru jej opakovaně  ujišťoval, že spolupracuje se službou kriminální policie a vyšetřování, která se společně s bankou bude věnovat odvirování jeho napadeného bankovního účtu. Jen bylo nezbytné odeslat finanční prostředky na ,,bezpečný účet" s okamžitou platností,“ uvedla policejní mluvčí Klára Jeníčková.
 
Po pozdější konzultaci s kamarádem a následným ověřením u své banky muž zjistil, že se jedná o podvod a vše nahlásil na policii.

Obdobný scénář mívá většina podvodných telefonátů. Na druhé straně telefonu se ozve bankéř s tím, že máte napadený účet a je nezbytné zaslat finanční prostředky na jiný účet a po odvirování se peníze převedou nazpět. To se však už nikdy nestane.

„Internetové podvody bývají detailně promyšlené a zahrnují snahu o vyvolání důvěry. Využívají například výhodné, časové omezené nabídky nebo je vyvíjen tlak na rychlé zaslání plateb,“ dodala Jeníčková s tím, že případné ohrožení bankovních účtů klientů si řeší banky sami na svým pobočkách. „Nikdy po vás nebudou požadovat přístupové nebo osobní údaje po telefonu,“ upozornila mluvčí. 

Mohlo by vás zaujmout: Celníci na Liberecku zadrželi 350 kartonů cigaret a 5 kilogramů tabáku

Zdroj: Celní úřad pro Liberecký kraj