Nejen nejmodernější vozy, ale i zručnost novoborských sklářů mohou v těchto dnech obdivovat návštěvníci autosalonu v Šanghaji. Mistři sklářského řemesla ze severu Čech se podíleli na podobě nejnovějšího konceptu vozu Škoda Vision E, který automobilka v Číně představila tento týden. Křišťálové komponenty dodávali skláři společnosti Lasvit pro českou automobilku už podruhé.

HODINÁŘSKÁ PRÁCE

Studie čistě elektricky poháněného vozu se pyšní křišťálovými logy, broušenými komponenty na volantu či palubní desce. Za vším je téměř hodinářská práce sklářů a brusičů z Novoborska. Při ruční výrobě museli dodržet přesně zadané rozměry s maximální odchylkou desetin milimetru.

Sklářská společnost LASVIT vytvořila designové křišťálové komponenty pro nejnovější koncept vozu ŠKODA VISION E.

Jednotlivé skleněné části putovaly po celém Libereckém kraji. „Výroba byla opravdu náročná a probíhala řadu týdnů na několika místech v kraji," říká mluvčí Lasvitu Hana Klímová. Broušené části vyrobili skláři pod multifunkční ovladač, do hlavových opěrek nebo vnitřního zpětného zrcátka.

„Vyzdvihl bych zejména velký čelní díl v exteriéru vozu, umístěný pod logem mezi předními světly. Jedná se o masivní, ručně broušený skleněný komponent, který je dlouhý více než 110 centimetrů. Díky jeho rozměrům a složitosti brusu potřebuje mistr brusič tři týdny na finální opracování," komentuje výrobu komponentů Aleš Stýblo, viceprezident pro obchod a marketing firmy LASVIT.

LADÍ TECHNIKY

Že by v budoucnu společnost brousila skleněné detaily do vozů ve velkém, se podle něj předpokládat nedá. „Na konceptech jako je Vision E ale propracováváme naše inovativní postupy, které pak mohou najít využití například při výrobě zakázkových instalací, na kterých pracujeme s předními světovými architekty a designéry," dodává Stýblo.