Důvod je nasnadě: kvůli obrovskému náporu tranzitní dopravy už kapacita zhruba tři kilometry dlouhého úseku nedostačuje.

Do roku 2035 má podle odhadů vzrůst hustota dopravy, která nejčastěji směřuje k česko-německé hranici, o více než polovinu na 17 180 aut za denně.Studie návrhu, ke které se nyní budou vyjadřovat dotčené obce a instituce, počítá také s vybudováním nových a hlavně bezpečných zastávek autobusové dopravy i nového přechodu pro chodce u Svoru, který bude kvůli bezpečnosti rozdělený na dvě části středním ostrůvkem. Studie také počítá s vybudováním lehkého mostu pro tzv. Cyklostezku sv. Zdislavy, se kterou se v daném úseku počítá.

Kromě rozšíření silnice o další dva pruhy počítá studie také s tím, že se současně zrekonstruuje stávající mimoúrovňová křižovatka u Nového Boru, kde celý úsek začíná. Na druhém konci by měl čtyřpruhový úsek vyústit na velkém kruhovém objezdu u Svoru, který ale není součástí tohoto projektu a připravuje se odděleně . Celkové náklady se odhadují na 380 milionů korun.