Pokud si na Den dětí, 1. června, necháte dovést nákup z webu Košík.cz, vámi zvolené dýško pro kurýra půjde dětem v dětských domovech. Tak zněly podmínky akce spojené s nápadem obdarovat dětské domovy. S tímto návrhem přišel přímo jeden z kurýrů, Patrik z Karlovarského kraje.

Inspiroval ho příběh kamaráda, který z dětského domova pochází. Nápad probral se svým nadřízeným, ten se pro něj nadchl a nápad se rozšířil po celé společnosti. Akci podpoří kurýři ve všech regionech.

„Ve výsledku se spojili všichni kurýři z celé ČR a jejich aktivitu navíc finančně podpoří také logistická služba DODO i Košík,” uvedl tiskový mluvčí společnosti DODO Michal Marek.

Šéfka marketingu webu Košík.cz Kára Tanzerová uvedla, že právě dobrosrdečnost je vlastnost, kterou od svých zaměstnanců vyžadují, proto celou společnost tento nápad velice zaujal.

„Nejde jen o peníze, které vybereme. Důležité pro nás je ukázat dětem z dětských domovů, že nikdy nebudou na vše sami a vždy kolem budou lidé, kterým na nich záleží. A kdo ví, třeba jsme díky Patrikovi založili novou tradici,“ doplnila Tanzerová.

Dětem z dětský domovů však nepoputují pouze dýška kurýrů, ale společnosti Košík a DODO se dohodli na zvýšení daru o stejnou částku, kterým se kurýrům podaří vybrat. Díky tomu do dětských domovů poputuje více než 250 tisíc korun. Na spropitném se kurýrům podařilo vybrat neuvěřitelných 85 781 korun. Vytěžené peníze pak půjdou na Dětský domov Plesná, který doporučil Patrik, Dětský domov Plumlov a Dětský domov Frýdlant, se kterým dlouhodobě spolupracuje Košík.

„Jedná se o iniciativu, která pochází skutečně od samotných kurýrů. Není to součást našich firemních charitativních aktivit, které běžně organizujeme takzvaně ze shora. To nás na tom nadchlo nejvíc, proto jsme jim rádi pomohli nápad uskutečnit a finančně ho také moc rádi podpoříme,“ uvedl ředitel společnosti DODO Ivo Velíšek.

Mohlo by vás zajímat: Regulovčíci vyrazili do akce. Svůj um předvedli na rušné liberecké křižovatce

Krajské kolo soutěže Regulovčík 2024. | Video: Jiří Louda