"Festival se městem proplétal na mnoha místech a využil zázemí, které mu Liberec nabízel," řekla mluvčí ANIfilmu Gabriela Zajícová. Liberecký zámek se stal přirozeným centrem festivalu, sály multiplexu Cinema City v obchodním centru Forum divákům poskytly kvalitní projekci i pohodlí, kino Varšava vytvořilo alternativní prostor pro projekce i diskuse s tvůrci (a také kvalitní kávu), Lidové sady se staly centrem programů pro rodiny a děti, sál v Krajské vědecké knihovně byl místem především pro prezentace, přednášky a diskuse, promítalo se i v kongresových prostorech Grandhotelu Zlatý lev a náměstí Dr. Edvarda Beneše vytvořilo nádhernou kulisu pro letní, vlastně podzimní, kino.
Vzhledem k situaci a opatřením proti šíření koronaviru museli organizátoři slavnostní zakončení Anifilmu přenést z divadla F. X. Šaldy do virtuálního prostoru a diváci ho mohli sledovat online.
V mezinárodní soutěži celovečerních filmů pro dospělého diváky získal hlavní cenu japonský film Správnej sound (režie Kenji Iwaisawa), vtipně střelený snímek o síle hudby a potřebě seberealizace. Cenu pro nejlepší celovečerní film pro děti se porota rozhodla udělit filmu Marona vypráví svůj příběh (režie Anca Damian), který vypráví o potřebě štěstí, hledání domova a to z psího pohledu. V kategorii krátkých filmů zvítězilo polské naturalistické road movie Acid Rain (režie Tomek Popakul) a mezi studentskou tvorbou zabodoval český film Dcera režisérky Darii Kashcheevy.
Mezi nenarativními a abstraktními animacemi získal hlavní cenu švýcarský snímek Průměrné štěstí (režie Maja Gehring) a nejlepším videoklipem je české video režijního tandemu Bety Suchanová a Nora Štrbová pro rapovou dvojici P/\ST a jejich píseň Tíseň. V kategorii VR filmů uspěl americko-francouzský film BattleScar – punk vynalezly holky (režie Martín Allais, Nico Casavecchia). V kategorii Nejlepší počítačová hra pro děti zvítězil britský projekt z Inkle Studios Heaven's Vault a cenu za nejlepší výtvarný počin v počítačové hře si odnáší česká hra Jakuba Dvorského Pilgrims ze studia Amanita Design, které stojí za dalšími populárními hrami Machinarium a Samorost.