Cykloputování zahájíme v Hraběticích, odkud se vydáme po asfaltové cyklotrase číslo 3021. Zavede nás k Josefodolské přehradě, která byla postavena v letech 1976 až 1982 a tvoří ji dvě hráze. Slouží jako zásobárna pitné vody pro Liberecko a její hloubka dosahuje 44 metrů. Střídavé klesání a stoupání podél říčky Kamenice nás dovede na rozcestí Pod Kristiánovem. Pokud se vydáme po modré turistické značce doprava, po půl kilometru spatříme lesní hřbitůvek jakožto připomínku sklářské hutě. V osadě Kristiánov (50°48′49″ s. š.,15°11′8″ v. d.) můžeme navštívit Památník sklářství v Jizerských horách, jehož expozice provede návštěvníky historií sklářství v Čechách. Je otevřený v měsících červen až září, každý den od 9.00 do 17.00.

Vrátíme se zpět na rozcestí a vydáme se rovně po cyklotrase 3022 až k Blatnému rybníku (50°48′36″ s. š.,15°10′0″ v. d.). Odbočíme vpravo a dostaneme se až k Šámalově chatě na Nové Louce (50°48′49″ s. š.,15°9′31″ v. d.), kde můžeme načerpat energii v místní restauraci. Šámalova chata sloužila původně jako lovecký zámeček svému majiteli, kterým nebyl nikdo jiný než kancléř prezidenta Přemysl Šámal. Aktuálně se jedná o vyhledávanou a oblíbenou restauraci, kde vaří domácí jídlo jako od maminky.

Po cyklotrase č. 3023 severním směrem od Nové Louky se zajedeme podívat na rozcestí Hřebínek, který leží na křižovatce pěti cest a patří k nejznámějším místům odpočinku v Jizerkách. U Gregorova kříže zahneme vpravo, a pokud nám dojdou síly, lze se občerstvit v kiosku. Stejnou cestou se vrátíme zpět na Novou Loku. Napojíme se na cyklotrasu č. 3023 směrem na Bedřichov. Na jeho okraji odbočíme vlevo na silnici do Hrabětic. Čeká nás prudké stoupání k rozhledně Královka (50°47′31,6″ s. š.,15°9′27,1″ v. d.), která nabízí návštěvníkům krásný výhled na Jizerské hory, Krkonoše, Český ráj, Polsko, Německo a Ještěd.

Dříve se místu říkalo Königova vyhlídka a rozhledna byla postavena v roce 1907 a vede na ní 102 schodů. O pár let později vznikla u Královky horská chata. V roce 2013 proběhla celková revitalizace, vznikla samoobslužná restaurace s terasou a samotná rozhledna získala novou podobu. Děti ocení zdejší hřiště s celou řadou atrakcí. Výlet zakončíme mírným klesáním až do Hrabětic (50°46′57″ s. š.,15°11′7″ v. d.).