Značku MATADOR si většina z nás spojuje především s výrobou pneumatik. Samotná značka je na trhu již 113 let, vznikla už za první republiky, kdy se zaměřovala zejména na produkty v gumárenském odvětví. V roce 1950, kdy byl postaven závod na výrobu pneumatik v Púchově, odstartovala zlatá éra a na dalších padesát let se tato značka stala nejvýznamnějším výrobcem pneumatik ve střední a východní Evropě. V roce 2007 prodala skupina Matador gumárenskou divizi společnosti Continental AG a začala se naplno věnovat sériové výrobě pro automobilový průmysl, ve spojení s firmou AUFEER DESIGN se portfolio rozšířilo ještě o design a vývoj. V současné době působí Matador Group kromě České republiky také na Slovensku, kde sídlí její centrála, a v Rusku.

Liberecký závod společnosti Matador Automotive ČR vznikl v roce 2010. Momentálně zaměstnává přibližně 180 lidí a zaměřuje se především na sériovou výrobu pro svého strategického odběratele Škoda Auto v oblasti strukturálních komponentů a spojovaných sestav. „Od své mateřské společnosti nakupujeme výlisky, které na našich automatických linkách zpracováváme do finálních produktů, které následně dodáváme zákazníkovi. V současné době jde především o komponenty pro Škodu Rapid, Fabia a Yeti. Postupně se však snažíme oprostit od absolutní závislosti na škodovce a spouštíme nové projekty pro VW Group, konkrétně pro model Golf. V našem mateřském závodě v Dubnici nad Váhom už pro nás vyrábějí nové automatizované linky “ upřesňuje ředitel libereckého závodu, pan Mgr. Jozef Madola.

Automatická výrobní linka s roboty.Zdroj: Matador

I v souvislosti s připravovanými projekty má společnost zájem o nové zaměstnance. „Přijímáme především kmenové zaměstnance, počet agenturních pracovníků se snažíme držet pod hranicí dvaceti procent. Šikovní lidé u nás mají možnost kariérně růst a postupovat. Máme tu třeba procesního kontrolora, který začínal jako operátor na lince. Zájem máme samozřejmě také o absolventy škol, kteří u nás najdou uplatnění,“ doplňuje ředitel. Společnost se snaží spolupracovat i s Technickou univerzitou, jejíž studenti několikrát ročně přijdou do závodu na exkurzi.

Stávající i noví zaměstnanci mají možnost využít široké spektrum benefitů. „Podařilo se nám dohodnout se s mateřskou společností na zřízení sociálního fondu, do kterého putuje část našeho zisku. V praxi nám to umožňuje pro naše zaměstnance pořádat různé společenské akce a mimopracovní aktivity. Třeba příští měsíc se společně chystáme do lanového parku v Bedřichově a pak do blízké hospůdky, kde pro nás budou péct maso. Přispíváme na masáže či plavání a další volnočasové aktivity. Odměňujeme zaměstnance při životních jubileích, za odpracovaná léta, při narození dítěte. Velký důraz v letošním roce klademe na zlepšování procesů v naší společnosti, každý zaměstnanec nyní může přijít s nějakým návrhem na zlepšení. Už jen za myšlenku zlepšení může dostat mimořádnou odměnu. Za poslední měsíc jsme od našich zaměstnanců takových návrhů obdrželi sedm,“ uzavírá ředitel libereckého závodu Mgr. Jozef Madola.

Mimopracovní aktivity - Business Run .Zdroj: Matador

O své zkušenosti zaměstnání v Matador Automotive ČR se s námi podělil PLC programátor Jakub.

Jak dlouho pracujete ve společnosti Matador Automotive ČR a jak jste se k tomuto zaměstnání dostal?
Pracuji tu už pátým rokem. Jsem vyučený elektrikář, předtím jsem byl tedy zaměstnaný jako provozní elektrikář v nedaleké firmě, která je také zaměřena na automotive. Cítil jsem, že mám na víc, ale neměl jsem tam příliš mnoho možností kariérního postupu. Do Matador Automotive jsem se dostal na doporučení od známého, který tu v té době pracoval.

Jaké byly Vaše první zkušenosti?
Začínal jsem na stejné pozici jako v předchozím zaměstnání, tedy elektrikář. Svým způsobem je to tu malá firma, řekl bych až rodinná. Téměř všichni se tu známe, je to tu více osobní, což mi vyhovuje. Nabídli mi možnost postupu, takže jsem se časem z elektrikáře vypracoval až na současnou pozici PLC programátora.

Co Vaše práce obnáší?
Funguji víceméně jako samostatná jednotka. Část denní práce, třeba ohledně pravidelné diagnostiky strojů a robotů, si rozvrhu na příští den sám, další část mé práce plánuji po poradě s vedoucím každé ráno. Občas je nutné řešit i neplánované opravy. Pracuji v jednosměnném provozu, ovšem držím i pohotovost, takže čas od času je třeba, abych přišel i mimo tuto dobu.

Co Vás na Vaší práci baví?
Baví mě různorodost problémů, které musím řešit. Z pohledu údržby se dostanu například od základních natěračských prací až po řešení složitých procesů na výrobní lince. Pokud máte chuť se učit, firma vám to umožní.

Jaký je kolektiv na Vaší směně?
S kolegy se stýkáme běžně i mimo pracovní dobu. Firma pro nás pořádá různé aktivity typu rodinný den, máme možnost se tak mezi sebou poznat i jinak, což pak zlepšuje i komunikaci v pracovním procesu. Nestýkám se sice se všemi odděleními, ale s těmi, které potkávám pravidelně, vycházím bez problému.

Napadá Vás ještě něco, co byste rád zmínil na závěr?
Podle mě se nám firma snaží vycházet vstříc, protože si nás chce udržet. Kolem nás je mnoho dalších společností, které mají také své benefity, takže naše vedení neustále přichází s něčím novým. Snaží se stále vymýšlet různé akce, ať už pracovní nebo mimopracovní. Ne proto, že musí, ale protože chtějí.