Stačit jim k tomu bude jediné. Návštěva klientského centra, kde bude držiteli Liberecké městské karty instalována do mobilního telefonu aplikace, s jejíž pomocí bude moci jednotlivé platby uskutečnit. „Mobilním telefonem by se mělo začít platit nejprve v prostředcích městské hromadné dopravy. S dopravním podnikem již jednáme,“ řekl Deníku náměstek primátora Ondřej Červinka.

Podle něj bude moci držitel Liberecké městské karty využít mobilního telefonu k úhradě jednotlivého i předplaceného jízdného. Brzy na to přibude možnost plateb za parkování a vstupenky z městského rezervačního systému. Do zkušebního provozu chce tyto platby uvést město již v první polovině letošního roku. „Jestli budou pilotní projekty úspěšné a vyjdou nám také veškeré finanční kalkulace, spustíme tyto aplikace naostro,“ poznamenal Ondřej Červinka.

Systém mobilních plateb s sebou přinese i některé změny. Ta nejmarkantnější se bude zřejmě týkat parkování. Město totiž přemýšlí o tom, že zruší parkovací lístky.

„Pokud si někdo prodlouží parkování pomocí mobilního telefonu, strážník nebude mít šanci to nějak zjistit. Přemýšlíme proto o jiných možnostech,“ dodal Ondřej Červinka.

Veškeré aplikace potřebné k úspěšnému provozu mobilních plateb dodá městu společnost Directpay. Tu doporučila radě města komise, která zpracovávala nabídky uchazečů, jenž se přihlásili do soutěže o rozšíření možností Liberecké městské karty za pomoci mobilních telefonů.

Společnost totiž splnila veškeré podmínky města, včetně té, která hovořila o co nejmenším zatížení jeho rozpočtu. „Za potřebnou licenci k užívání zmíněných aplikací bude město platit tisíc korun měsíčně,“ doplnil mluvčí libereckého magistrátu Martin Korych s tím, že Liberecká městská karta funguje od dubna 2006 a v současné době ji vlastní přes šedesát tisíc lidí.