Město totiž zřídilo novou službu pro zdejší obyvatele. Tou je telefonní linka, na kterou mohou lidé pomocí textových zpráv nahlašovat různé podněty a oznámení, kterými by se měl magistrát zabývat. Linka má číslo 736 33 88 22.

“Lidé mohou nahlásit nejen například nalezení černé skládky nebo autovraku. Mohou někde třeba také narazit na chybějící kanalizační poklop či vandaly poničené lavičky nebo vybavení dětského hřiště,“ uvedla Dagmar Slezáková z tiskového oddělení magistrátu. „Občané si mohou také všimnout například uhynulé zvěře nebo kácení stromů bez povolení,“ doplnila.

Mezi další náměty může patřit i zaplevelený sousední pozemek, dále spadlá, poškozená a nečitelná svislá dopravní značka, anebo třeba nefunkční veřejné osvětlení.

Lidé mohou pomocí textové zprávy upozornit také například na nepořádek kolem kontejnerů a popelnic i nevyvezený komunální odpad. „Za tuto textovou zprávu občan zaplatí stejnou cenu jako za jinou esemesku, to znamená podle tarifu svého operátora,“ upřesnila Dagmar Slezáková.

Jak doplnila, magistrát si od zavedení nové telefonní linky slibuje především zlepšení komunikace mezi občany a úřadem, a samozřejmě také rychlejší řešení mnohých problémů, se kterými se obyvatelé Liberce často potýkají.