Firmy a krize - InfografikaZdroj: DeníkPříkladem je rodinná firma Borovka z Českých Budějovic. Dosud pořádala takzvané eventy, tedy konference, plesy, večírky a oslavy, včetně jejich technického zabezpečení. To s příchodem nouzového stavu skončilo. Místo toho firma využila poptávku společnosti Škoda Auto na dodávku stovek dezinfekčních stojanů.

„Řešili jsme to hned přes noc. Vycítili jsme příležitost a za dva dny jsme odvezli prototyp,“ řekl Deníku šéf firmy David Borovka.

S výrobou začali v improvizované „továrně“ sestavené z party stanů s podlážkami. Dosud na jihu Čech vyrobili 6,5 tisíce dezinfekčních stojanů, k nimž doplňují dezinfekci. Kromě největší české automobilky mají o stojany z Českých Budějovic zájem i v zahraničí. „Za první pololetí se nám oproti loňskému roku podařilo zdvojnásobit obrat,“ pochvaluje si Borovka. Firma se proto zcela obešla bez státní pomoci.

Obchodníci jedou

Z ankety vyplynulo, že i podle některých dalších manažerů jsou na tom jejich firmy lépe než před krizí. Takto odpovídali zejména zástupci společností podnikajících v odvětvích velkoobchodu a maloobchodu.

Záručního programu COVID III. podle IPSOS dosud využilo jen 22 procent malých podniků. „Ukazuje se, že české firmy byly před koronavirem v dobré finanční kondici,“ uvedl místopředseda představenstva AMSP Evžen Reitschläger.