Teď se situace vrací k normálu. Všichni zainteresovaní se však shodují na tom, že dříve či později budou pravděpodobně nutná další úsporná opatření.

„Cítíme určitý pokles poptávky a budeme se pochopitelně snažit se s tím nějakým způsobem vypořádat. Musíme šetřit a to se samozřejmě odráží i v plánování počtu zaměstnanců. Je jasné, že pokut současná situace bude trvat i nadále, počet lidí u nás ve firmě bude klesat,“ naznačil možnost propouštění Vítězslav Čepelka z firmy Trelleborg sídlící v Hrádku nad Nisou.

Firma, která začala znovu vyrábět v minulém týdnu, již v loňském roce počet svých zaměstnanců snížila. Zatím se však jednalo pouze o ukončení spolupráce s pracovními agenturami.

V tomto týdnu se rozjedou výrobní linky také v chrastavském závodu firmy Grupo Antolin. „Připravujeme linky, abychom mohli začít naplno vyrábět. Kromě projektů pro Ford a TPCA Kolín naše firma stála až do čtvrtka minulého týdne,“ informoval generální ředitel Grupo Antolin Petr Papánek.

Chrastavský závod počítá také s úsporami. V návaznosti na kroky mladoboleslavské škodovky, by mohla část zaměstnanců pracovat až do června pouze čtyři dny v týdnu.

Krize se zatím příliš nedotkla největšího zaměstnavatele v kraji, liberecké firmy Denso Manufacturing. „Stoprocentní odstávku jsme zatím neměli, máme více zákazníků, takže nás krize nedrtí tolik, jako ostatní. Ani našich zaměstnanců se zatím krize příliš nedotkla, snažíme se totiž si naše kvalitní pracovníky udržet,“ uvedl pro Deník Jaroslav Antoš ze společnosti Denso.