„Chceme kampaní oslovit děti od deseti let, neboť v tomto věku už mnohé ze základních škol přecházejí na víceletá gymnázia,“ řekl náměstek hejtmana Radim Zika. „Náš kraj je průmyslově založený. Podnikům chybějí kvalifikované technické profese, a proto si musejí dělníky dovážet až třeba z Polska. Rádi bychom jim pomohli a kampaní získali pro technické obory už děti ze základních škol,“ dodal.

Web nabízí přehled oborů

Hlavními prostředky kampaně TechYes se stane barevný tištěný měsíčník, jehož první číslo vyšlo v nákladu 3 tisíce kusů a putuje do všech základních škol, na obce a největším zaměstnavatelům.
„Na internetových stránkách chceme dětem představit postupně všech 137 oborů, které mohou studovat. Źáci se tu například dozví, kde daná škola sídlí a kolik by si mohli po absolvování oboru průměrně vydělávat,“ vysvětlil Luboš Marek ze společnosti Werbung Bohemia. „Přinášíme také rozhovory s lidmi, kteří se touto profesí živí,“ doplnil.

Autoři projektu chtějí s dětmi komunikovat jejich jazykem, proto si na netu techyes.info budou uživatelé také stahovat melodie do mobilů a najdou tu i třeba kvízy a testy inteligence. Kampaň bude zatím 50 tisíci měsíčně dotovat Liberecký kraj, časem by na ni měly být využity peníze z fondů Evropské unie. „Zhruba z 5 300 absolventů středních škol jen 1 500 vystudovalo technické obory. To nestačí,“ dodal šéf odboru školství kraje Robert Gamba.