Dosud podnik vyráběl plastové díly pro automobilový průmysl v pronajatých prostorách. Nyní se přestěhoval do vlastní budovy, postavené firmou Syner na zelené louce za zhruba 150 milionů korun.

Současně Thermolast také plánuje navýšení výroby. Proto ostatně jednu z hal v celém areálu nechalo vedení zatím prázdnou. Jde o budoucí lakovnu.

„Nyní máme 130 zaměstnanců. V nejbližší době chceme přijmout dalších čtyřicet pracovníků. Později snad přibydou další, podle toho, o kolik se nám podaří zvýšit výrobu,“ uvedl jeden z majitelů firmy Václav Novák. „Novou fabriku jsme koncipovali tak, že zde může najednou pracovat až 200 zaměstnanců. Další desítky lidí i se strojním zařízením je schopna pojmout budoucí lakovna,“ dodal s tím, že 300 zaměstnanců je maximální hranice budoucího naplnění Thermolastu.

Jak dále zdůraznil, zvednout produkci je možné několika způsoby. Tím základním je samozřejmě vyhledávání nových zakázek.

„Současně se porozhlížíme po okolí, že bychom koupili a přestěhovali k nám nějakou menší fabriku,“ prozradil Václav Novák. „Sami bychom na Frýdlantsku chtěli vydržet mnoho let. Ostatně, kdybychom plánovali, že firmu přemístíme za levnější pracovní silou někam na východ, určitě bychom si nepostavili do zálohy prázdnou halu,“ doplnil.

Většina zaměstnanců Thermolastu má trvalé bydliště na Frýdlantsku, tedy v regionu, sužovaném už roky více než dvacetiprocentní nezaměstnaností. Část pracovníků dojíždí z Liberce.

„Vítám, že se nám tu podařilo založit odborovou organizaci. Pracovní podmnínky dělníků jsou slušné, jen bychom si u nich představovali o něco vyšší plat,“ podotkl krajský předseda Asociace samostatných odborů Milan Šubrt.

Podle ředitele Romana Hanzla jsou mzdy dělníků v Thermolastu srovnatelné s tím, co dostávají podobné profese v liberecké průmyslové zóně.

Thermolast byl založen v roce 1994 jako společnost s ručením omezeným. Nový vlastník, společnost M. L. Moran a.s., ji v roce 2006 transformoval na akciovou společnost a kapitál navýšil na 1,1 milionu eur. Firma uskutečňuje zakázky za zhruba ctvrt miliardy korun ročně pro automobilky nejen v České republice, ale po celém světě.