Před startem severočeské duo drželo výborné první místo jak ve své skupině, tak ve třídě. Do soutěže společně vyráželi s jasným cílem, kterým bylo udržet před poslední soutěží vedení.

Jedinou možností tak bylo porazit Roberta Kořístku, který se Suzuki Ignis S1600 celou sezonu zatápěl frýdlantské dvojici. Nejinak tomu bylo v Jeseníkách.

První polovina soutěže probíhala přesně podle plánu. Do třetího měřeného úseku navyšoval Josef Zimmermann svůj náskok v čele třídy až na dvaadvacet sekund.

„Závod probíhal v první sekci velice příznivě. Vyhovovalo nám deštivé počasí, které nám pomohlo vybudovat slušný náskok již po třetí zkoušce," potvrdil bezprostředně po soutěži jezdec.

Zvrat však přišel před servisní zastávkou. „Ve čtvrté zkoušce jsme se díky slušnému náskoku snažili trochu pošetřit gumy kvůli odpolední sekci. V cíli zkoušky bylo jasné že to byla veliká chyba. Robert Kořístka zabral a nadělil nám devět vteřin a bylo jasné, že to bude velice těžké," doplnil Josef Zimmermann.

Zásadním tématem sobotního odpoledne bylo správné zvolení pneumatik. Právě loterie ve volbě správného obutí příliš frýdlantským nevyšla.

„I přes velikou snahu, která vyústila v kontakt se svodidlem, jsme nebyli schopní náskok udržet. Kluci se Suzukou do toho dali všechno a zaslouženě vyhráli," přiznává jezdec a pokračuje: „Druhé místo jako úspěch neberu hlavně proto, že jsme měli slušný náskok který jsme nedokázali udržet."

Samotný jezdec přiznává, že obrovský dík si zaslouží celý tým Montcar, který Clio na závod špičkově připravil. „Po tomto závodě je šance na titul spíš teoretická, ale budeme se snažit sehnat dostatek financí na Vsetín a pokusíme se to ještě zvrátit," říká závěrem Josef Zimmermann.(mid)