Trénink lze postavit na procvičení konkrétní partie těla. Já si minulý týden vyzkoušel leg day a chest day, přeloženo do našeho krásného jazyka, trénink zaměřený na nohy a hrudník. U nohou jsem naivně předpokládal, že jako zasloužilý plavec (ehm, tak patnáct let zpět), nebudu mít žádný problém a trénink bude pro mě procházka růžovou zahradou. No, zmýlil jsem se. Od klasických cviků v podobě dřepů, u kterých je důležitá správně provedená technika, a výpadů, jsme přešli na posilovací stroje. Na každém mě čekaly tři série se zvyšující se zátěží. Do šatny jsem odcházel s pocitem, že mé dolní končetiny nahradil rosol.

Musím přiznat, že cviky na hrudník mě bavily více. Možná to způsobila vidina mužného a širokého hrudníku jako zvon. A samozřejmě i díky hecování Martina se mi podařilo celý trénink odcvičit s co největším nasazením a pobavením svého okolí. Trénink zaměřený na určitou partii způsobí daleko větší vyčerpání a poničení svalových vláken, ale také větší svalovou bolest dané partie. Tato bolest je však vykoupena vyšším nárůstem síly a objemu svalové partie v kratším čase.

Během sportovní aktivity je potřeba doplňovat převážně tekutiny a ionty minerálů, které se vlivem pocení z těla velmi rychle vytrácejí. A Martin Jungmann si pro vás připravil recept na domácí „ionťák“. Potřebujete k tomu jen vodu, kvalitní sypaný zelený čaj, citron, med (případně cukr) a špetku himalajské soli. Do nádoby, která je určená pro přípravu horkých nápojů, přidáme 2 lžičky zeleného čaje, zalijeme je cca 1 l horké vody (ideální teplota je 70°C, abychom nezničili prospěšné látky v zeleném čaji). Necháme několik minut louhovat, poté slijeme a necháme vychladnout. Do vychladlého nápoje přidáme špetku soli a med. Zelený čaj a citron dodají antioxidanty. Med dodá cukry, potřebné během sportovního výkonu a sůl dodá minerály.