Pokus o proniknutí mezi nejlepší podnikli i naši jezdci. Bohužel už ve druhé erzetě se po větší havárii na obávané rychlostní zkoušce Pindula se soutěží rozloučili Roman Kresta s Petrem Grossem. Také Václav Pech nevydržel o mnoho déle, když ho na pátém měřeném úseku zradila převodovka.

Z českých jezdců se umístil nejlépe mnohými podceňovaný Pavel Valoušek junior vedený po erzetách Zdeňkem Hrůzou v zapůjčeném voze Peugeot 207 S 2000 od firmy BF Goodrich Drivers Team. V konečném pořadí jim patří skvělá čtvrtá příčka za Belgičanem Freddy Loixem a Francouzi Vouilozem a Bouffierem. Ale uhájil čtvrté místo před dvojnásobným vítězem Barum rally Italem Travagliou. Uznání zaslouží i další naše posádky – osmí Peták s Benešovou a desátí bratři Odložilíkovi.

Samostatnou kapitolou jsou v posledních letech starty formulového jezdce Tomáše Kostky, jehož nesporný talent umocňuje a krotí ze sedadla spolujezdce zkušený Jan Krečman. I když Kostka startuje v rally jednou, maximálně dvakrát do roka, je schopen držet krok s těmi nejlepšími. Letos dovezli Fiat Grande Punto S2000 na výborné jedenácté pozici absolutně.

„Bylo to nádherné svezení, ale hodně náročné. K tomu, abychom dosáhli tohoto umístění, jsme museli jet stále naplno. Když to porovnám, tak jsme s Tomášem jeli s takovým nasazením, jako když jsme před lety s Láďou Křečkem jeli o absolutní vítězství“, vyjádřil se bezprostředně po dojetí soutěže do telefonu Jan Krečman.

Barum rally dokončilo celkem padesát posádek z necelé stovky odstartovaných. Soutěž se stala rovněž dokonalým triumfem vozů Peugeot 207 S2000, když jich bylo v první desítce hned devět.

Absolutní pořadí Barum rally 2008: 1. Loix – Buysmans (Belgie) Peugeot 207 – 2-24:24,3 hodin, 2. Vouilloz – Klinger (Francie) Peugeot 207 - 0:59,9 min., 3. Bouffier – Panseri (Francie) Peugeot 207 - 1:09,6 min., 4. Valoušek – Hrůza (ČR) Peugeot 207 - 2:23,4 min., 5. Travaglia – Granai (Itálie) Fiat Grande Punto – 2:26,2. (pv)