„U přibližně tisíce firem zhodnotíme, jak různé sporty ovlivňují práci lidí. Věřím, že takto důvěryhodně získané informace pomůžou státu efektivněji nastavit financování sportu,“ prohlásil předseda svazu Jaromír Horák, otec projektu.
Zdeněk Pilz z firmy Oracle Czech ho podpořil: „Lidé, kteří jsou zvyklí bojovat sami se sebou, jsou velmi úspěšní i v byznysu. Pracují nejen pro finance, ale i pro pocit vítězství. Proto se při přijímacích pohovorech zájemců o práci v naší firmě ptám, zda sportují.“
Náměstek ministra průmyslu a obchodu pro zahraniční obchod Milan Hovorka při svém vystoupení řekl: „Pro ekonomiku je výhodné mít co nejvíc exportérů, ale i mezinárodně úspěšných reprezentantů. Často jsem poznal sám, jak jsou image a značka státu velmi důležité pro získání zakázky. A sportovci je často utvářejí.“ Což někteří státní úředníci vědí. „Sport je společenský fenomén a zaslouží si adekvátní podporu státu,“ vysvětluje Jan Kocourek, náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy. Přitom Česko zůstává stále třetí nejhorší v Evropě v poměru státních financí (z HDP) investovaných do sportu. Za námi už je pouze Malta a Bulharsko…
„Při současné legislativě je reálné získat od státu pro sport okolo tří miliard korun,“ odhadl Kocourek. „Ale chceme předložit nový zákon o sportu, který financování upraví. Zákon pak doprovodí i další legislativní změny, zejména co se týká loterijních her,“ dodal. Jiří Kejval, ekonomický místopředseda Českého olympijského výboru, připomenul: „Sport je nejlepší reklama státu. Udělali jsme si zajímavý výzkum: Prestižní světový list New York Times napsal od února 2008 do března 2009 o Česku 233 článků. Ze 48% pozitivních zmínek tvořilo 73% zpráv ze sportu. Z 18% negativních se týkalo 64% byznysu.“
Společenského setkání se zúčastnilo na sedm desítek zástupců sportovních svazů, českých reprezentantů, soukromých firem i veřejného sektoru. Elitní triatlonisté v čele s Filipem Ospalým, Petrem Vabrouškem a širším juniorským výběrem převzali od zástupců státu jmenovací dopisy reprezentanta.