Hrádecko, Frýdlantsko a Chrastavsko postihly v polovině loňského roku obrovské povodně, které zdevastovaly nejen přírodu, ale i desítky lidských obydlí, mostů, silnic a silniček. I z tohoto důvodu sáhlo ředitelství dnes již jediné severočeské rally ke stavbě zbrusu nové trati. A těm, kdo mají zkušenosti s pořádáním automobilových soutěží, není třeba připomínat, jak obtížná a četná byla schvalovací jednání.

Ti, kdož se v rámci Mistrovství republiky, Poháru České republiky nebo Lužického poháru přihlásí ke startu, nebudou určitě litovat. Všechny úseky rychlostních zkoušek povedou pouze na území České republiky a jsou zcela nové. Trumfem pořadatelů bude bezesporu jedna z nejhezčích a velice náročných erzet nedaleko Chrastavy, která se kdysi jela při Rallye Liberec (konala se čtyřikrát v letech 1973 -1977), ale také při několika ročnících Rallye Škoda.

Délka tratě se opět přehoupne přes dvě stě kilometrů – v pracovní verzi itineráře je 255 km. Dvě rychlostní zkoušky se jedou na Liberecku a dvě na Frýdlantsku – nejdelší měří 14,4 km. Všechny erzety se jedou dvakrát a jejich celková délka představuje 76,8 kilometrů. Další výraznou změnou oproti loňsku je opětovný návrat centra soutěže na hrádecké náměstí, které prošlo rekonstrukcí.

Co se však již několik let nemění je generální sponzor hrádecké soutěže – i letos je jím liberecká firma Thermica. Malým jubileem je pak pátý ročník mezinárodního Lužického poháru, do něhož je Thermica rally Lužické hory započítávána jako úvodní soutěž.