Zazávodila si na elektrických plochodrážních strojích a mladý Kollert získal v závodě deset bodů ze dvanácti možných.

Na ploché dráze v Liberci bylo možno před pár týdny vidět jezdit elektrické plochodrážní motorky. „Testovalo se na pavlovické dráze, ale hlavně jsme ještě letos měli chuť dostat motocykl do opravdového závodu,“ přiznává Kollert st.

Polský manažer libereckého extraligového týmu Blazej Skrzeszewski pořádal v Gniezně finále jednotlivců amatérů. „Požádali jsme proto o zařazení elektrické mašiny do tohoto závodu a obratem jsme dostali pozvánku do hlavního závodu ve skupině tři,“ přibližuje Kollert.

„To nás trochu zaskočilo, protože dráha v Gniezně je o více jak sto metrů delší něž liberecká. Proto jsme trochu nervózně v Gniezně vyložili motocykly, což vzbuzovalo pozornost. To ještě v Polsku, kde plochá dráha „zuzel“ je sport číslo jedna, neviděli,“ říká šéf.

O tréninku, který probíhal ve dvojicích, bylo jasné, že nastavení elektrických motorek bude fungovat. Zvolila se taktika používání elektrického zdroje a jeho dobíjení a začalo se závodit. V prvních dvou jízdách se podařilo dojet vždy na druhém místě.

„To už diváci byli na naší straně a začali fandit. Po malé kolizi a opakovaném startu jsme připsali dvě vítězství a dosáhli toho, co jsme si naplánovali – E speedway motocykl se mohl poměřit s metylovým,“ přiblížil Kollert st., jehož syn se stal prvním plochodrážním jezdcem na světě, který na elektrice porazil v závodě metyl. „Dosáhl z dvanácti možných bodů deseti po čtrnáctileté pauze, kdy nezávodil a ukázal že závodit nezapomněl,“ chválí Kollert st.

V průběhu závodu se na E motocyklech měl možnost povozit Krysztof Jablonski, vicemistr světa juniorů. A bomba na závěr: „V průběhu závodu jsme dostali pozvánku na finále polské Extraligy do Leszna!“ uzavírá nadšený Kollert st.

PLOCHÁ DRÁHA

Tradice versus modernost. První testy elektrického motocyklu proběhly v roce 2012 v německém Nordenu a na těchto neobvyklých strojích jezdili Egon Müller a Martin Smolinski. Stroje ale měly malý výkon. Minulý měsíc byla na trati v Liberci uvedena zcela nová verze elektrického motocyklu, vytvořená česko-německou společností MXM.

Hmotnost je prakticky stejná jako u klasického stroje (76 – 78 kg). Ti, kdo tento stroj testovali, se shodují, že zážitek z jízdy je dobrý. Motor s výkonem 30 koní a točivým momentem 120 Nm dosahuje rychlost 90 – 100 km/h.