Po několikaleté spolupráci s velkým týmem KM racing se liberecký motocyklový závodník David Pabiška vydá na start Rallye Dakar s výrazně menší podporou.

V nadcházejícím 36. ročníku slavné soutěže bude spoléhat na spolupráci se Slovákem Štefanem Svitkem, s nímž bude tvořit pouze motocyklový tým SP Moto. Přesto věří, že mu změna pomůže vylepšit výsledky.

„Osamostatnil jsem se a vrátil se k týmu, za který jsem v roce 2007 startoval na Dakaru poprvé. Je to velká změna, začátek tříletého československého projektu," řekl Pabiška.

Na chodu týmu se bude podílet i motokrosový manažer Ervín Krajčovič. „Dostal jsem nový impulz do závodění. Pojedu na nové motorce, do všeho jsem dal maximum a doufám, že to přinese ovoce," uvedl Pabiška, který se rozhodl i změnit značku motocyklu. Místo Yamahy bude nově usedat na KTM.

Odchod z týmu KM racing nebyl dramatický, podle Pabišky šlo o logické rozhodnutí, neboť sedlčanský tým vedený Martinem Macíkem se soustředí hlavně na kategorii kamionů.

„Myslím si, že je technicky nemožné starat se o několik disciplín najednou. Byly tam některé věci, které se mi nelíbily. Teď si budu moct rozhodnout, zda půjdeme obrazně řečeno doleva, nebo doprava," podotkl liberecký závodník.

Rozdíl bude v technickém zázemí a absenci doprovodných kamionů. Ani toho se ale nebojí. I proto, že díky přesednutí na KTM bude mít servis od výrobce.

„Bude to pro nás těžké, zabezpečení jsem měl výborné. Je to ale o sportu a já chci jít nějakým směrem. Vše máme celkem solidně zajištěné a pokud bude nějaký problém, budeme to řešit s fabrikou. Nepředpokládáme, že budou nějaké větší problémy," uvedl Pabiška.

Při osmém startu na Dakaru je liberecký jezdec odhodlaný více závodit.

Doposud byl přitom známý tím, že šetří techniku s ohledem na délku a náročnost rallye.

„Řekli jsme si, že bych měl závodit hned od začátku a neměl bych techniku tolik šetřit. Dakar už je více rychlostní závod a ztráty se těžko stahují," řekl Pabiška, jehož maximem je 26. místo z roku 2010.

Jet agresivněji a s větší mírou rizika chce i proto, že zatím vždy do cíle dojel. „Takže pokud bych jednou nedojel pro zadřený motor, nemuselo by to tolik vadit. Máme kvalitní techniku, která nepotřebuje zacházení v rukavičkách," uvedl Pabiška.

Na nástrahy tratě si ale chce dávat stejný pozor jako v minulosti. „Jak se říká mezi soutěžáky, nebude to o zabití. Techniku ale nebudu tolik šetřit, a to bude velký posun," dodal.