Do bivaku Calama se přesunuly i asistenční vozy. Ty čekala 740 km dlouhá cesta přes vrcholky And. Byla to těžká zkouška nejen pro vozidla, ale i pro některé členy týmu, kteří vysokou nadmořskou výšku špatně snášeli. Salar de Uyuni je největší solnou plání na světě a motocyklisté jeli neustále v prostoru této gigantické pláně. Trasa vedla nejen okolo solné pláně, ale několikrát se motocyklisté dostali i do jejího samotného nitra. Sůl v očích tak měli více jak 400 km. „Maratónská etapa byla výživná. Byli jsme ubytováni ve vojenské základně ve 4000 m. n. m., kde mám obrovské problémy to udýchat, natož předvádět nějaký fyzický výkon. Navíc jsem špatně spal. Přesto si myslím, že se mi to povedlo, ale bohužel jsem se nevyhnul jednomu pádu, takže je motorka trochu rozbitá. Ale není to tak strašné, jedná se o drobnosti, například ohnutý kryt na řidítkách," řekl liberecký David Pabiška. Na Davidově motorce mechanik Michal Kroupa udělal běžný servis a navíc drobné opravy po pádu (ohnutý buster) a výměnu zadních brzdových destiček. Pabiška dojel na 31. místě, se ztrátou 40 minut na vítězného Desprese (Yamaha). Celkově je Pába stále dvacátý.

Včera se jela 9. etapa z Calamy do Iquique za účasti 83 motocyklů. Právě v Iquique dosáhne Dakar nejsevernějšího bodu a prvně jezdci uvidí Pacifik a také vyzkouší písek s dunami v poušti Atacama. Na posledních třech kilometrech sestoupili jezdci do Iquique po svahu s 30% výškovým rozdílem. Na tomto, již legendárním, sjezdu písečné duny nabývá gravitační zákon svého plného významu.