Volba padla na sedlo v oblasti Grand Paradiso z důvodu slepé silnice, která bývá motoristicky méně frekventovaná. Slušná asfaltka z Locana (600 m n.m.) různých sklonů až po několikakilometrové úseky 15% vede tisíci zatáčkami až na vrchol Nivolet (2612 m n.m.). Cestou je několik i 3,5 km dlouhých tunelů, takže je dobré mít světlo. Pro případné osvěžení se celou dobu jede kolem ledovcové říčky i dvou velkých přehrad," informuje šedesátiletý Jelen. Nahoře (bez tlačení desetikilové trekplášťové koloběžky KICKBIKE G4) byl za 4 hodiny. „Úplně zadarmo to ale nebylo, zvláště když se člověk občas poměřuje z „cyklobuřtama", na které momentálně má. Jedna cykloláhev na celou trasu však nebyla zrovna moc, a tak italské kafe za euráč v restauraci u jezera neskutečně chutná.

Únava z nohou po kolena ponořených do studené vody proto odchází jen velmi zvolna," říká o cestě vzhůru liberecký koloběžkář. „Odměnou dolů je ovšem parádní sjezd, ve kterém jsem auta jedoucí v tu chvíli přede mnou poměrně rychle předjížděl, protože serpentiny z kolobky jsou krásně přehledné… Nejlepším adrenalinem byla jízda v několikakilometrovém, skoro přímém tunelu s perfektním povrchem ve sklonu 15% bez brždění. Tady by mě předjel snad jenom Karel Krchňák, ale musel by jet přes stovku… Několik desítek kilometrů ve sjezdu v takovéto krajině, to je balzámek na dušičku a inspirace na vymejšlení dalších kravin," dodává Jelínek, jenž se chystá na sedlo Grossglockner.