Počátkem února se sešel organizační výbor Lužického poháru v Jedlina Zdroj v Polsku a odsouhlasil jen drobné změny. Letošní jubilejní 15. ročník se může pochlubit novými sponzory, ale také velmi pozměněnou tratí rychlostních zkoušek. Novými partnery se staly firmy FOXON a KUBÁT ENERGO. Zachována zůstává koncepce čtyři úseky se jedou dvakrát, ale také jejich obtížnost, která se díky pozměněné RZ 1,5 ještě zvýší.

Při schůzce organizačního výboru Rally Lužické hory 2012 s vedoucími a zástupci rychlostních zkoušek byl opět brán velký zřetel na bezpečnost všech zúčastněných stran. Rychlostní zkoušky, prostory přejímky, servisní zóny, startu a cíle bude zajišťovat více jak čtyři sta lidí. Trať soutěže měří 274 kilometrů, z toho připadá na osm rychlostních zkoušek 82,7 kilometru. Devadesát procent povrchu tvoří asfalt, deset šotolina. Díky zařazení do Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally, Lužického poháru a Deutsche Rallye Serie je také předpoklad pestrého startovního pole, a to jak z pohledu posádek, tak i vozového parku.

Protože se jedná o úvodní soutěž DRS, je možné, že se na startu v Hrádku na Nisou sejde osm až deset vozů atraktivních kategorií WRC a GT. Organizátoři obdrželi kromě avíza startu Olafa Dobberkaua s vozem Porsche 911 GT3 RS také příslib startu loňské vítězné posádky Matthias Kahle Christian Doërr s vozem Škoda Octavia WRC a první oficiální přihlášku poslal jezdec ze vzdáleného Barbadosu Jonathan Linton, který se se svým spolujezdcem bratrem Adrianem Lintonem zúčastní letošního ročníku DRS s vozem Opel Astra OPC. Důležitá informace pro posádky je ta, že uzávěrka přihlášek je stanovena na 21. duben.